Wydanie: PRESS 05-06/2019

Fajnie, że mnie doceniliście

Nigdy nie wierzyłam, gdy ktoś mnie przekonywał, że to, co już mam, to najlepsze, co mogę mieć – mówi AD wo/MAN Roku 2018 ANNA PAŃCZYK, CEO Grey Group Poland i Grey London.

Twój awans na stanowisko CEO Grey London to dotychczas największy sukces polskiego menedżera w reklamie. Jak się dochodzi do takiej pozycji?

Trzeba być odważnym, zaprocentowała moja odwaga w zabieraniu głosu. Jak się w coś wierzy, to warto to jasno komunikować i trwać przy swoim. Nie mówię, żeby robić afery czy kłócić się. Ale to, że jesteś mniejszy, nie oznacza, że nie masz pomysłu, jak uzdrawiać biznes i sprawiać, by rósł z roku na rok.

Robienie biznesu tak, jak go robią wszyscy inni, nie jest dobrą metodą?

Pamiętam, jak cztery lata temu niestandardowym tematem w agencjach reklamowych były media. Rozmawialiśmy wtedy z Londynem o tym, że jesteśmy gotowi, żeby szkolić do tego naszych ludzi. Bo my nigdy nie chcieliśmy budować u siebie agencji mediowej, ale widzieliśmy, że nasi accounci muszą rozumieć biznes w szerszym spectrum. Bo nie możemy już tylko sprzedawać idei, które robią się coraz tańsze. My chcieliśmy być gotowi, żeby rozmawiać o mediach i o ich planowaniu i kupowaniu. Chcieliśmy wiedzieć, co się dzieje w Facebooku, w Google. Dlatego zdecydowaliśmy, że w to zainwestujemy. Mówiono nam wtedy: Poszaleliście, przecież nie wygracie z tradycyjnymi agencjami mediowymi. Ale ja zapewniałam, że z nikim nie chcemy wygrywać, bo chodzi nam tylko o powiększanie źródeł naszego biznesu, poszerzenie gamy naszych produktów. Przecież nie jesteś agencją mediową! – słyszałam. Czy to oznacza, że nie mogę nauczyć się tych produktów? Mogę przecież zrozumieć, na czym one polegają, na czym polega wartość dodana dla klientów – a gdy to zrozumiem, to pójdę i je sprzedam. Dziś w moich podstawowych, agencyjnych kompetencjach kupowanie i planowanie mediów nie jest najważniejsze, ale jesteśmy w stanie to robić tak samo dobrze jak inni.

Agata Małkowska-Szozda

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.