Wydanie: PRESS 09-10/2019

Boski Mateusz

Mateusz Matyszkowicz – intelektualista, filozof, były hipster – stał się zaufanym człowiekiem prezesa TVP. Historia o tym, jak w imię władzy można się wyzbyć ideałów.

Byłoby prościej, gdyby nie chodziło o niego. Bo Mateusz Matyszkowicz jest typem intelektualisty, nie fightera. A jednak to właśnie on z całego wachlarza konserwatywnych dziennikarzy jest w zarządzie Telewizji Polskiej Jacka Kurskiego i współtworzy pomnik propagandy Prawa i Sprawiedliwości. I jako jeden z niewielu, którzy dostali wysokie stanowiska w TVP po dobrej zmianie, nie tylko zachował posadę, ale wciąż umacnia swą pozycję. Do tego stopnia, że ostatnio był wymieniany jako kandydat na kolejnego prezesa Polskiego Radia.

Przed wyborami 2015 roku pisał na Frondalux.pl: „Chciałbym, aby nowa władza wzięła sobie do serca, że działania kulturalne nie mogą być obliczone wyłącznie na wynik wyborczy i że kultura potrzebuje wolności – tylko wtedy wychowa wolnych obywateli. Takie marzenie anarchokonserwatysty, który nie chce i nie lubi być ręką, która trzyma sztandar w czasie demonstracji”.

Gdy PiS przejęło TVP, Mateusz Matyszkowicz dostał fotel szefa TVP Kultura, potem Jedynki, a w kwietniu br. wszedł do zarządu TVP.

Nie chciał dzierżyć sztandarów, a odnajduje się u boku Jacka Kurskiego, który robi propagandową telewizję?

– Nie będę odpowiadał na pytania o politykę – zaczyna rozmowę Matyszkowicz. Jesteśmy w jego gabinecie na dziewiątym piętrze gmachu przy Woronicza. Mówi powoli, waży słowa. Jedno jest pewne: anarchokonserwatystę schował do szafy. Albo głęboko w sercu.

Jakub Halcewicz-Pleskaczewski

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7355 (koszt 3,69 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.