Wydanie: PRESS 09-10/2019

Hajsik na Tiktoku

Podczas gdy reklamodawcy zastanawiają się, czy warto promować się na TikToku, agencje główkują nad tym, jak zmierzyć efektywność działań tiktokerów.

Nastoletnia Julia Żugaj siedzi na podłodze w mieszkaniu, nucąc słowa piosenki, a następnie kilkukrotnie robi wykop w stronę widzów – to promocja CCC, a dokładniej butów sportowych marek jak Adidas czy Reebok dostępnych w sklepach tej sieci. W kolejnym tiktoku (tak nazywa się kilkusekundowe wideo publikowane na TikToku) Julka tańczy do piosenki „Last Friday Night” Katy Perry, zmieniając stylizacje, w tym buty.

Tańczy też Marlena Sojka (znana w sieci jako Marley), ale w sali treningowej. Ona również co chwilę zmienia buty. Innym razem Marley odwiedza sklep CCC, w którym rozmawia z butami, które ją „zaczepiają”. A gdy już kupi kilka par, potyka się w nich, wpadając w ramiona przechodzącego obok przystojniaka.

Nic szczególnego? Być może, ale te cztery filmiki w marcu 2019 roku miały ponad 1 mln wyświetleń, 222 tys. polubień w formie serduszek i 1 tys. komentarzy. Jeszcze więcej, bo 2 mln wyświetleń i ponad 300 tys. serduszek wygenerowała na TikToku kampania marki sprzętu elektronicznego LG. Tiktokerzy Twins Style, Sandra, Julka Żugaj, Marley i Kuba nagrali filmiki, w których pojawiał się smartfon LG K40. Ich zadaniem było wskazanie na trzy zalety telefonu: wytrzymałość, wysoką jakość głośnika i przedniego aparatu.

– Zleceń przybywa, klienci pytają o TikToka – przyznaje Magdalena Bliźniak, project manager z agencji influencer marketingu GetHero, która to firma zrealizowała kampanie dla CCC i LG. Reklamodawcy zaciekawili się potencjałem tego medium społecznościowego, bo oferuje duże dotarcie do konsumentów przy raczej niskim koszcie. – Niektórzy klienci mówią wprost, że kampanie przyniosły im wzrost sprzedaży – podkreśla Magdalena Bliźniak. Najchętniej promują się na TikToku marki z sektora FMCG, jak np. Burger King, ale GetHero zrealizowała też kampanię dla mBanku czy producenta gry karcianej Uno.

Iga Kołacz

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.