Wydanie: PRESS 09-10/2019

Hajsik na Tiktoku

Podczas gdy reklamodawcy zastanawiają się, czy warto promować się na TikToku, agencje główkują nad tym, jak zmierzyć efektywność działań tiktokerów.

Nastoletnia Julia Żugaj siedzi na podłodze w mieszkaniu, nucąc słowa piosenki, a następnie kilkukrotnie robi wykop w stronę widzów – to promocja CCC, a dokładniej butów sportowych marek jak Adidas czy Reebok dostępnych w sklepach tej sieci. W kolejnym tiktoku (tak nazywa się kilkusekundowe wideo publikowane na TikToku) Julka tańczy do piosenki „Last Friday Night” Katy Perry, zmieniając stylizacje, w tym buty.

Tańczy też Marlena Sojka (znana w sieci jako Marley), ale w sali treningowej. Ona również co chwilę zmienia buty. Innym razem Marley odwiedza sklep CCC, w którym rozmawia z butami, które ją „zaczepiają”. A gdy już kupi kilka par, potyka się w nich, wpadając w ramiona przechodzącego obok przystojniaka.

Nic szczególnego? Być może, ale te cztery filmiki w marcu 2019 roku miały ponad 1 mln wyświetleń, 222 tys. polubień w formie serduszek i 1 tys. komentarzy. Jeszcze więcej, bo 2 mln wyświetleń i ponad 300 tys. serduszek wygenerowała na TikToku kampania marki sprzętu elektronicznego LG. Tiktokerzy Twins Style, Sandra, Julka Żugaj, Marley i Kuba nagrali filmiki, w których pojawiał się smartfon LG K40. Ich zadaniem było wskazanie na trzy zalety telefonu: wytrzymałość, wysoką jakość głośnika i przedniego aparatu.

– Zleceń przybywa, klienci pytają o TikToka – przyznaje Magdalena Bliźniak, project manager z agencji influencer marketingu GetHero, która to firma zrealizowała kampanie dla CCC i LG. Reklamodawcy zaciekawili się potencjałem tego medium społecznościowego, bo oferuje duże dotarcie do konsumentów przy raczej niskim koszcie. – Niektórzy klienci mówią wprost, że kampanie przyniosły im wzrost sprzedaży – podkreśla Magdalena Bliźniak. Najchętniej promują się na TikToku marki z sektora FMCG, jak np. Burger King, ale GetHero zrealizowała też kampanię dla mBanku czy producenta gry karcianej Uno.

Iga Kołacz

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7355 (koszt 3,69 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.