Wydanie: PRESS 09-10/2019

Jestem wszystkim

Twarzą w twarz z Kubą Wątłym rozmawia Mariusz Kowalczyk.

Twoje programy „Krzywe zwierciadło” i „Suma tygodnia” były jednymi z najchętniej oglądanych w „Superstacji”. Nawet to nie uchroniło Cię przed zwolnieniem?

Nic nie mogło mnie i ludzi uchronić przed zmianami, które musiały nastąpić w Superstacji. Długie ręce władzy, sięgają już nie tylko mediów narodowych, ale nawet prywatnych, takich jak Zygmunta Solorza. Jednak zaprowadzenie prawicowego porządku najpierw w Polsat News, a następnie wysadzenie w powietrze lewicowej małej Superstacji świadczy o tym, że PiS wcale nie jest tak pewne wygranej w nadchodzących wyborach.

Razem z Elizą Michalik byliście najbardziej rozpoznawalnymi autorami programów w Superstacji. Dlatego że z największą zaciekłością krytykowaliście obecne władze i Kościół?

Eliza rozmawiała z politykami. Ja wiele lat temu, z błogosławieństwem kierownictwa Superstacji, przestawiłem swój program na tory obywatelskie i prospołeczne. Zaproponowałem uczestnictwo w programach komentatorom i ekspertom, którzy nie byli kojarzeni z mainstreamem. I to się sprawdzało.

Byłeś jednak postrzegany głównie jako krytyk obecnej władzy i Kościoła.

Ale przecież dziennikarze muszą zajmować się krytyką władzy. I nie ma znaczenia, kto rządzi: Platforma czy PiS. Jako społeczeństwo nie jesteśmy nauczeni krytycznego myślenia, które u nas jest mylone z krytykanctwem. Odkąd rządzi PiS, często słyszę, że nie powinno się krytykować opozycji. Gdy ją skrytykuję, słyszę, że jestem pisowcem. Mówili też o mnie, że jestem symetrystą. A ja jestem wszystkim.

Mariusz Kowalczyk

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7355 (koszt 3,69 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.