Wydanie: PRESS 09-10/2019

Nie czytają, lecz słuchają

Polacy czytają mniej, ale sprzedaż audiobooków rośnie. Obniżenie stawki VAT może jeszcze ten rozwój przyspieszyć.

Paweł ma 31 lat. Pracuje w jednej z warszawskich korporacji. Do pracy dojeżdża komunikacją publiczną. Od pewnego czasu zawsze ze słuchawkami w uszach. – Mniej więcej rok temu odkryłem audiobooki i przepadłem zupełnie. Teraz mógłbym słuchać na okrągło. To odpręża, pozwala się oderwać od tego, co wokół. Działa zupełnie jak książka. A jak tu czytać, cisnąc się w metrze czy autobusie? – mówi.

Takich jak on przybywa. Bo choć poziom czytelnictwa od lat jest w Polsce zastraszająco niski, sprzedaż audiobooków rośnie w szybkim tempie.

Łukasz Zalesiński

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.