Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Provident

DOM DLA KOBIET W POTRZEBIE

STWORZYLIŚMY MIEJSCE, W KTÓRYM UCHODŹCZYNIE Z UKRAINY ZNAJDUJĄ BEZPIECZNE SCHRONIENIE I WSPARCIE

Tuż po wybuchu wojny w Ukrainie w Providencie pojawił się pomysł stworzenia Domu Matki – placówki, w której bezpieczne schronienie znalazłyby kobiety z dziećmi uciekające z zaatakowanego kraju. Była to oczywista odpowiedź na potrzeby uchodźczyń.

Znalezienie obiektu, który spełniałby wymagania, zajęło kilka dni. Wybór padł na budynek na warszawskiej Białołęce. Wyremontowanie i wyposażenie Domu trwało trzy tygodnie. W pracę było zaangażowanych 70 pracowników Providenta – wolontariuszy, którzy przepracowali popołudniami i w weekendy ponad 400 godzin. Zużyli 126 l farby, złożyli 27 łóżek, dziewięć komódek i trzy szafy. Zgodnie z zasadą less waste do wyposażenia Domu wykorzystano stoły, pufy, lodówkę, zmywarkę oraz dwie mikrofalówki, które były na wyposażeniu firmy. Ośrodek liczy 400 mkw. i ma cztery kondygnacje. Składa się z dziewięciu sypialni, salonu z jadalnią, pokoju cichej pracy oraz pięciu łazienek. Jest w nim także świetlica. Do dyspozycji mieszkańców oddano także ogródek z placem zabaw. Docelowo może w nim mieszkać 50 osób.

Uroczyste otwarcie placówki nastąpiło na początku kwietnia. Ośrodek jest prowadzony przy współpracy z Fundacją Inna Przestrzeń, organizacją pozarządową specjalizującą się w pomocy osobom w trudnej sytuacji życiowej. Domem zarządza koordynatorka Anna Kłos, społeczniczka, od wielu lat zaangażowana w rozmaite akcje pomagania. Od wybuchu wojny w Ukrainie działa ona na rzecz pomocy matkom i dzieciom z tego kraju.

Ale Dom Matki to nie tylko bezpieczne miejsce do mieszkania, z którego obecnie korzysta 30 osób. Provident zapewnił mieszkankom placówki także dostęp do profesjonalnego wsparcia psychologicznego i edukacyjnego. Otrzymają one również pomoc przy poszukiwaniu pracy, a dzieci – opiekę przedszkolną i szkolną. Jest to możliwe dzięki współpracy firmy z władzami dzielnicy Białołęka.

Dom Matki to kolejna inicjatywa Providenta, której celem jest pomoc kobietom. Firma angażuje się w szereg działań, które wspierają kobiety np. na płaszczyźnie zawodowej. W Providencie od dwóch lat funkcjonuje program Siła Kobiet Providenta, który ma na celu wzmacnianie kobiet i ich motywacji do planowania kariery w oparciu o swoje mocne strony, budowanie odwagi i pewności siebie w świadomym łączeniu ról oraz networking i wymianę doświadczeń. Sam Dom Matki po zakończeniu wojny w Ukrainie nadal będzie służyć kobietom w trudnej sytuacji życiowej.

Press

KONTAKT

Agnieszka Krajnik
ekspert ds. zrównoważonego rozwoju i komunikacji wewnętrznej
tel. 608 282 424
[email protected]

EFEKT

PONAD 400 GODZIN PRZEPRACOWALI wolontariusze z Providenta przy remontowaniu i wyposażaniu Domu Matki

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.