Gazeta.pl

MEDIUM Z MISJĄ


GAZETA.PL TO JEDYNY PORTAL Z DEKLARACJĄ REDAKCYJNĄ, KTÓRY ZAWSZE ANGAŻUJE SIĘ W WAŻNE SPOŁECZNIE TEMATY

O statnie miesiące upływają pod znakiem agresji Rosji na Ukrainę. Działając w duchu deklaracji redakcyjnej, dziennikarze portalu Gazeta.pl na bieżąco relacjonują najnowsze doniesienia, przygotowując eksperckie materiały, w tym w języku ukraińskim w serwisie Ukrayina.pl, który powstał z myślą o Ukraińcach mieszkających w Polsce. Gazeta.pl włączyła się także w działania mające zapewnić pomoc humanitarną mieszkańcom Ukrainy i od pierwszych dni wojny jest partnerem zbiórki Polskiego Centrum Pomocy Międzynarodowej (PCPM). Zespół portalu pomaga także w mniej konwencjonalny sposób – dzięki staraniom ukraińskich dziennikarzy zdobył trzy wyjątkowe znaczki wydane przez ukraińską pocztę, które zostały wystawione na aukcje we współpracy z PCPM oraz Allegro Charytatywni. Na ich odwrocie podpisali się burmistrz Kijowa Witalij Kliczko, minister spraw zagranicznych Ukrainy Dmytro Kułeba oraz żołnierz Roman Gribow, którego „pozdrowienia” wysłane rosyjskiemu okrętowi zostały uwiecznione na symbolicznych znaczkach. Ponad 120 tys. zł z licytacji znaczków zostało już przekazane na zakup karetek i sprzętu medycznego dla Ukrainy.

Gazeta.pl wraz ze stowarzyszeniem Miasto Jest Nasze i serwisem Ukrayina.pl stworzyła akcję „Nie karm Putina”, w której dziennikarze portalu podpowiadali, jak za pomocą ekologii można przyczynić się do zmniejszenia zysków Rosji z handlu ropą. W ramach prowadzonych działań opublikowano eksperckie materiały, a na ulicach największych polskich miast pojawiły się plakaty promujące akcję.

Wiedząc, że w czasie prowadzonej tuż za naszą granicą wojny trzeba troszczyć się o zdrowie psychiczne najmłodszych, redakcja Gazeta.pl rozszerzyła „Pomocnik dla rodziców i opiekunów” o informacje, jak rozmawiać z dziećmi o agresji Rosji na Ukrainę. „Pomocnik dla rodziców i opiekunów” to wyjątkowa publikacja, stworzona przez serwis Weekend.Gazeta.pl i Polską Akcję Humanitarną przy wsparciu merytorycznym Komitetu Ochrony Praw Dziecka i Fundacji Instytut Edukacji Pozytywnej, skupiająca się na zdrowiu psychicznym dzieci i młodzieży.

Press

Redakcja Gazeta.pl podpowiada nie tylko jak rozmawiać, ale także jak pisać. W marcu br. opublikowała poradnik „Jak pisać o kobietach?”, z którego mogą korzystać wszyscy dziennikarze w Polsce. Publikacja autorstwa Wiktorii Beczek, koordynatorki treści ds. różnorodności i inkluzywności w Gazeta.pl, zajmuje się kliszami narracyjnymi przypisywanymi kobietom oraz feminatywami i medialnymi zwrotami wymagającymi zmiany.

W tych niepewnych czasach Gazeta.pl nie zapomina również o pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Chcąc wezwać decydentów do podjęcia natychmiastowych działań zapobiegających dalszej zamianie klimatu i chroniących ludzkość przed jego tragicznymi konsekwencjami, Gazeta.pl wspólnie z Koalicją Klimatyczną zorganizowała akcję „Alarm dla klimatu”. W jej ramach 29 października ub.r., przed szczytem klimatycznym COP26 w Glasgow, w sześciu polskich miastach pierwszy raz w historii zawyły syreny z powodu kryzysu klimatycznego. Akcji towarzyszyły działania redakcyjne na stronie głównej Gazeta.pl. Zasięg „Alarmu dla klimatu” oszacowano na 500 mln odbiorców. Projekt zwyciężył w kategorii Najlepsza kampania społeczna i PR prestiżowego konkursu INMA Global Media Awards. Redakcja portalu relacjonowała skutki kryzysu klimatycznego także z miejsca, gdzie jest on najbardziej widoczny: ekoreporter śledczy Gazeta.pl Dominik Szczepański wybrał się na Antarktydę, aby opisywać wpływ globalnego ocieplenia na klimat. Z wyprawy powstały liczne eksperckie materiały opublikowane na łamach Gazeta.pl.

Gazeta.pl regularnie łączy ekologię z biznesem. W tym celu biuro reklamy portalu powołało do życia inicjatywę „Reklama dla klimatu”, która pozwala zareklamować ekologiczne projekty firm na stronie głównej Gazeta.pl za symboliczną kwotę 1 tys. zł, przekazywaną w całości na cele związane z ochroną środowiska. Akcja cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem reklamodawców. W ciągu trzech edycji projektu zgłoszono do niego 155 inicjatyw, a użytkownicy portalu Gazeta.pl mieli okazję poznać aż 46 spośród nich. Nowa, czwarta odsłona projektu rozpoczęła się w maju br.

Press

KONTAKT

Karolina Deling-Jóźwik
dyrektorka programowa i szefowa wydawców
[email protected]

EFEKT

PONAD 120 TYS. ZŁ NA POMOC DLA UKRAINY uzyskano z licytacji znaczków wyemitowanych przez ukraińską pocztę i podpisanych przez m.in. burmistrza Kijowa Witalija Kliczkę

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.