Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Antalis

GWIAZDKI ŚRODOWISKOWEJ JAKOŚCI

DZIĘKI GREEN STAR SYSTEMOWI KLIENCI ANTALISA MOGĄ ŚWIADOMIE WYBRAĆ PRODUKTY W NAJWYŻSZYM STOPNIU SPEŁNIAJĄCE KRYTERIA BYCIA EKO

Coraz więcej klientów korzystających z materiałów drukowanych do komunikacji szuka rozwiązań, które odpowiadają na wyzwania związane z ochroną środowiska. Dla nich Antalis przygotował i wciąż rozbudowuje paletę ekologicznych rozwiązań.

Globalny proces wprowadzania do oferty Antalis produktów z certyfikatami FSC i PEFC rozpoczął się w 2009 roku. Certyfikaty te potwierdzają pochodzenie drewna i innych wyrobów pochodzenia leśnego, takich jak papier, z legalnych źródeł i z upraw prowadzonych zgodnie z zasadami odpowiedzialnej gospodarki. Obecnie mają je wszystkie produkty oferowane przez firmę.

Przez kolejne lata specjaliści Antalis w dziedzinie zrównoważonego rozwoju jak i opiekunowie klientów zajmowali się szeroko rozumianą edukacją klientów, promując portfolio produktów bardziej przyjaznych dla środowiska.

Następnym etapem było stworzenie systemu pozycjonowania produktów pod kątem ich ekologiczności, nie tylko na podstawie jednego certyfikatu, ale szerszego spektrum kryteriów uwzględniających i pochodzenie surowca, i sam proces produkcji. Dzięki temu systemowi możliwe stało się skategoryzowanie produktów pod kątem ich właściwości, certyfikatów, a także produkcji. Oceny dotyczą zwłaszcza dwóch kryteriów: pochodzenia surowca oraz końca cyklu życia danego produktu. Niżej oceniane są materiały wykonane z pierwotnych paliw kopalnych, podczas gdy wyższe noty przyznawane są materiałom z surowców odnawialnych, a jeszcze wyższe produktom wykonanym z materiałów pochodzących z recyklingu. Dzięki Green Star Systemowi w przejrzysty sposób skategoryzowano produkty: wytworzone z surowców nieodnawialnych (węgla, ropy naftowej, gazu ziemnego), z pierwotnych surowców odnawialnych i bio, z wtórnych surowców nieodnawialnych i wtórnych, pochodzących z recyklingu surowców odnawialnych i bio. Z kolei uwzględniając koniec cyklu życia wyrobów, rozróżnia się te o średniej przydatności do przetworzenia (ze względu np. na zastosowanie PCW czy PU), wysokiej przydatności (np. PET, PP czy PE) oraz te zgodne z REACH – unijnym rozporządzeniem przyjętym w celu poprawy ochrony zdrowia ludzkiego i środowiska przed zagrożeniami związanymi z toksycznymi chemikaliami. Najprościej mówiąc, im więcej zielonych gwiazdek zastosowano do oznaczenia danego produktu, tym bardziej jest on przyjazny środowisku naturalnemu.

Początkowo projekt zakładał sklasyfikowanie tylko papierów publikacyjnych. Dzisiaj obejmuje również podłoża do druku wielkoformatowego w sektorach komunikacji wizualnej i opakowań. Jest przejrzysty i czytelny, dzięki czemu znacznie ułatwia klientom dokonywanie wyboru oraz komunikowanie stosowania odpowiedzialnych rozwiązań.

Firma, będąca wiodącym dystrybutorem papierów, opakowań i rozwiązań komunikacji wizualnej oraz związanych z nimi usług, cały czas prowadzi działania edukacyjne skierowanie do klientów i konsumentów. Od wielu lat zespół odpowiedzialny za rozwój produktów ekologicznych w sektorze print organizuje cykliczne spotkania z biznesem, pokazując, jakie możliwości daje papier, jak dzisiaj wygląda jego produkcja oraz w jaki sposób można włączyć w strategię gospodarki obiegu zamkniętego materiały stworzone właśnie z takich podłoży, jak papier czy karton. Stworzono też specjalną stronę internetową, na której zainteresowani mogą znaleźć ważne informacje na ten temat.

Antalis posiada szeroką ofertę marek własnych, które są flagowymi produktami sektora print posiadającymi 5 gwiazdek w systemie Green Star System. Są to m.in. marki Nautilus, Cocoon i Cyclus, które z powodzeniem wykorzystywane są do produkcji katalogów, raportów, książek, kalendarzy czy notesów.

Press

KONTAKT

Arkadiusz Chłopik
dyrektor marketingu
tel. 602427931
[email protected]

Anna Ziemińska-Woźniak
green market manager
tel. 693 921 088
[email protected]

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.