Fundusz Ziobry płacił też mediom uchodzącym za niezależne  |  TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Fundusz Ziobry płacił też mediom uchodzącym za niezależne  |  TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Fundusz Ziobry płacił też mediom uchodzącym za niezależne  |  TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Blik

WSPIERAM UKRAINĘ

BLIK ZAPROPONOWAŁ POLAKOM NAJSZYBSZY SPOSÓB NA REALNĄ POMOC NAPADNIĘTEMU KRAJOWI

W obliczu wojny w Ukrainie koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu wkroczyła na nieznane dotąd terytorium. Potrzebne były szybkie decyzje i realna pomoc. Wiele firm zaangażowało się w pomoc obywatelom tego kraju. Dotyczy to także Polskiego Standardu Płatności, operatora Blika, który przy współpracy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego oraz agentem rozliczeniowym Tpay w lutym wystartował z akcją Wspieram Ukrainę. Blik jako lider płatności mobilnych wyraził swoją solidarność w wyjątkowy sposób – uruchomił specjalną stronę Blik.com/wspieramukraine/ do przyjmowania wpłat. Osoby, które chcą wesprzeć finansowo działania związane z ochroną Ukrainy i jej obywateli, mogą to zrobić za jej pośrednictwem szybko i łatwo Blikiem. Zebrane fundusze trafiają bezpośrednio na rachunek (prowadzony przez BGK) Narodowego Banku Ukrainy, a transakcje są rozliczane przez operatora płatności Tpay, który nie podbiera za nie żadnej prowizji. Dzięki skutecznemu i systemowemu rozwiązaniu, jakie zorganizował Blik, obywatele Ukrainy mogą liczyć na realne wsparcie.

– Zajęcie jasnego stanowiska to nie tylko kwestia biznesowa. Naszym społecznym obowiązkiem jest reagować. Po wybuchu wojny w Ukrainie od razu było dla nas jasne, że musimy zaangażować się również w pomoc naszym sąsiadom. Podzieliliśmy się tym, co mamy najlepszego do zaoferowania – szybkim i bezpiecznym sposobem przekazywania pieniędzy – koncentrujemy się na ułatwieniu naszym użytkownikom wpłat wprost do Narodowego Banku Ukrainy – mówi Krzysztof Ziewiec, dyrektor marketingu i PR w Polskim Standardzie Płatności, operatorze Blika.

Niesienie pomocy naszym sąsiadom to nie tylko doraźna akcja, ale długofalowe, konsekwentne działania. Dlatego Blik kontynuuje projekt i zachęca do udzielania pomocy obywatelom Ukrainy. Pod koniec kwietnia br. odbył się koncert charytatywny „Chwała Ukrainie. Dziś Ukraina jest kobietą”, którego organizatorem był Bank Gospodarstwa Krajowego. Blik chętnie zaangażował się w akcję promocyjną. Podczas wydarzenia przeprowadzono zbiórkę pieniędzy, a darczyńcy mogli wpłacać pieniądze m.in. poprzez stworzoną przez Blika stronę internetową. Co ważne, akcja Wspieram Ukrainę trwa nadal, a użytkownicy Blika wciąż chętnie wpłacają pieniądze.

– Polacy są bardzo zaangażowani we wszelkie inicjatywy charytatywne i chętnie dzielą się dobrami materialnymi. Udowodnili to szczególnie teraz – w czasie kryzysu. Zainspirowało nas to do tego, aby ułatwić im działanie. Z przyjemnością obserwujemy teraz, jak za pośrednictwem naszej strony użytkownicy Blika jednoczą się, aby nieść realną pomoc naszym sąsiadom – dodaje Krzysztof Ziewiec.

Warto również wspomnieć o rozwiązaniu powstałym przy współpracy Santander Banku Polska i UNHCR. Obywatele Ukrainy, którzy po 24 lutego br. przekroczyli polską granicę, otrzymali możliwość ubiegania się o wsparcie finansowe. W Polsce mogą je odebrać szybko i bezpiecznie za pomocą czeków Blik. To przełomowe rozwiązanie, które pozwala obywatelom Ukrainy – nieposiadającym polskiej karty płatniczej, konta w polskim banku lub aplikacji mobilnej banku – na otrzymywanie pieniędzy w prosty, wygodny i bezpieczny sposób. Aby wypłacić gotówkę z bankomatu, obywatele Ukrainy powinni zarejestrować się w ośrodku recepcyjnym UNHCR, gdzie otrzymają bezpieczne czterocyfrowe hasło, a następnie za pośrednictwem SMS-a zostanie im przesłany numer czeku Blik. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie i unikatowa metoda przekazywania wsparcia przez organizacje rządowe, pozarządowe czy charytatywne.

Press

KONTAKT

Krzysztof Ziewiec
dyrektor departamentu marketingu i PR
[email protected]

EFEKT

PONAD 1,4 MLN ZŁ NA POMOC DLA UKRAINY i jej obywateli zebrano za pomocą Blika od momentu uruchomienia akcji Wspieram Ukrainę

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.