TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Polsat Plus

GRUPA POLSAT PLUS GRA W ZIELONE!

PROŚRODOWISKOWE DZIAŁANIA GRUPY TO ZARÓWNO ROZWIĄZANIA TECHNOLOGICZNE, JAK I PROJEKTY EDUKACYJNE I POPULARYZUJĄCE EKOLOGIĘ

Grupa Polsat Plus z każdym rokiem staje się coraz bardziej zielona. Zaczynała od inicjatyw na rzecz środowiska, a dziś stawia na zielone inwestycje. Produkcja czystej energii i zielonego wodoru, efektywność energetyczna, ekologiczne produkty czy odpowiedzialne zarządzanie odpadami – to kluczowe obszary zainteresowania tego lidera zielonej zmiany. Grupa podejmuje liczne działania środowiskowe z myślą o zrównoważonym rozwoju, ale także lepszej i zdrowszej przyszłości Polaków. Edukacja – zwłaszcza ekologiczna – społeczeństwa to jeden z filarów misji społecznej Grupy, którą realizuje, m.in. będąc aktywnym członkiem Stowarzyszenia Program Czysta Polska czy prowadząc ambitne projekty telewizyjne i internetowe o szerokim zasięgu dotarcia.

Wyzwania zmieniającego się świata tworzą nowe możliwości. Dlatego Grupa Polsat Plus w ramach Strategii 2023+ obok wciąż rozwijających się obszarów Telekomunikacji i Kontentu wprowadziła trzeci segment działalności – Czysta Energia.

Polska stoi przed gigantycznym wyzwaniem transformacji energetycznej – nadal ok. 70 proc. energii pochodzi z węgla, a skutkiem tego są koszty społeczne, m.in. choroby układu oddechowego, udary, zawały serca, alergie. Trzeba też szybko transformować sektor energetyczny, by osiągnąć założony unijny cel neutralności klimatycznej w 2050 roku.

Press

Grupa Polsat Plus wychodzi naprzeciw oczekiwaniom. Będzie produkować czystą, zieloną energię w szczególności ze słońca, wiatru, biomasy czy obróbki termicznej odpadów. Część projektów już zostało uruchomionych. W Brudzewie działa największa farma fotowoltaiczna w Polsce będąca wspólnym projektem z ZE PAK. W trakcie realizacji są farmy wiatrowe Miłosław i Kazimierz Biskupi, a w przygotowaniu projekt w Człuchowie zakładający budowę kolejnych 33 turbin. Wspólnie z duńskim Ørsted chce wybudować w krótkim czasie farmy wiatrowe na morzu.

Grupa Polsat Plus wspólnie z ZE PAK chce także zostać wiodącym producentem zielonego wodoru – zeroemisyjnego paliwa przyszłości, budując pełny łańcuch jego wartości.

Pod koniec maja br. zaprezentowała autobus wodorowy, który powstał we współpracy z ZE PAK. Już w czerwcu NesoBus wyjechał testowo na ulice polskich miast. Ten całkowicie nowy, wyprodukowany w Polsce zeroemisyjny miejski autobus wodorowy jest zasilany zielonym wodorem i jest najbardziej ekologicznym autobusem transportu miejskiego. Stworzyli go polscy konstruktorzy i inżynierowie przy współpracy z partnerami z Europy i całego świata. Rozpoczęcie produkcji seryjnej jest planowane na 2023 rok w powstającej w Świdniku fabryce.

Press

Każda ze spółek z Grupy realizuje własne wyzwania środowiskowe i promuje najważniejsze tematy związane z ekologią. W ramach transparentnej i przejrzystej komunikacji ze swoim otoczeniem kluczowe dobre praktyki na rzecz 13 Celu Zrównoważonego Rozwoju (działania w dziedzinie klimatu) Grupa Polsat Plus prezentuje w „Raporcie zrównoważonego rozwoju”. Są wśród nich m.in.: program telewizyjny „Czysta Polska” emitowany na antenie Polsat News, realizowany we współpracy ze Stowarzyszeniem Program Czysta Polska i portalem Interia.pl, projekt „Verano dla dzieci” w zakresie walki ze smogiem i poprawy jakości życia dzieci, realizowany przez Fundację Polsat i Centrum Zdrowia i Relaksu „Verano” z Kołobrzegu, koncert „Earth Festival. Gwiazdy dla Czystej Polski” emitowany na antenie Polsatu, a organizowany we współpracy z Miastem Uniejów, Termami Uniejów i Stowarzyszeniem Program Czysta Polska, program dokumentalno-przyrodniczy „Zwierzostan” realizowany we współpracy serwisu Polsat Box Go i Stowarzyszenia Otwarte Klatki, a także podcasty i artykuły ekologiczne na Zielonej Interii, która jest nr 1 wśród serwisów o tematyce ekologicznej (1,4 mln realnych użytkowników). Ponadto w raporcie znalazły się także cyfrowy podpis na tablecie w salonach sprzedaży Plusa i Polsat Box, samochody wodorowe i elektryczne w usłudze carsharingu dla pracowników Grupy Polsat Plus, przeznaczone do celów służbowych, jak i prywatnych, jak i Netia Data Center Mind – nowoczesne centrum danych w 100 proc. zasilane zieloną energią.

Press

KONTAKT

Anna Suplewska-Kocyło
koordynator ds. CSR
[email protected]

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.