Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

DHL

DLA BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM

UNAOCZNIENIE POTENCJALNYCH SKUTKÓW NIEBEZPIECZNEJ JAZDY TO NAJLEPSZY SPOSÓB NA EDUKACJĘ KIEROWCÓW

W 2021 roku w Polsce doszło do 22,8 tys. wypadków drogowych, w których zginęło 2245 osób, a 26 415 odniosło obrażenia – 8276 poszkodowanych to ciężko ranni. Te dane Komendy Głównej Policji to najprostsze i zarazem najlepsze wyjaśnienie, skąd wziął się pomysł na projekt „Bezpiecznie z DHL” – cykl otwartych warsztatów plenerowych. DHL Parcel jest czynnym uczestnikiem ruchu drogowego – prowadzi transport kurierski – i poczuwa się do odpowiedzialności za bezpieczeństwo nie tylko swoich kurierów, którzy przed podjęciem pracy przechodzą odpowiedni kurs dotyczący zasad bezpiecznej jazdy w ramach Szkoły Kuriera, ale także wszystkich innych korzystających z dróg.

Organizatorami projektu „Bezpiecznie z DHL” są DHL Parcel Polska oraz instruktorzy i egzaminatorzy na prawo jazdy z Introduction to Higher Level. Zespół ten wygrał konkurs grantowy DHL, przedstawiając projekt edukacyjny „Dążymy wspólnie do wizji zero”. Nawiązuje on nazwą do programów społecznych realizowanych w Skandynawii, a mających na celu wyeliminowanie wypadków drogowych, w wyniku których ktoś ponosi śmierć lub ciężki uszczerbek na zdrowiu. Zwycięski projekt przewidywał zorganizowanie cyklu interaktywnych spotkań z wykorzystaniem symulatorów wypadków oraz pokazami ratownictwa medycznego.

Press

Inauguracja projektu w postaci warsztatów odbyła się w sierpniu ub.r. w Bydgoszczy, na terenie Kujawsko-Pomorskiego Centrum Kultury. Kolejne edycje odbyły się w Toruniu, Warszawie, Gdańsku i Szczecinie, podczas organizowanych w tych miastach dużych imprez plenerowych, co zapewniło odpowiednio wysoką frekwencję. Tematyka warsztatów dotyczy przede wszystkim zobrazowania skutków wypadków z powodu braku zapiętych pasów bezpieczeństwa czy jazdy pod wpływem alkoholu. Uczula także na obecność innych uczestników ruchu, tj. pieszych i rowerzystów. Warsztaty adresowane są do każdego, kto porusza się po drogach i chodnikach w charakterze kierowcy lub pieszego.

Szczególnym zainteresowaniem uczestników cieszy się symulator dachowania, w którym można przekonać się, jakie skutki wywołuje brak zapiętych pasów bezpieczeństwa. Zawiśnięcie głową w dół i opadające na przykład piłki, imitujące przedmioty, które mamy w samochodzie podczas jazdy, jak telefony, torby, butelki, silnie przemawiają do wyobraźni. Pasażerowie symulatora podczas jego pracy zazwyczaj reagują nerwowym śmiechem wywołanym niespodziewaną sytuacją, a niektórzy nawet krzykiem.

Press

Równie sugestywnym ćwiczeniem jest kontrolowane hamowanie, na skutek którego można poczuć szarpnięcie i bezwład ciała, zaś najbardziej spektakularnym pokazem jest wybuch poduszki powietrznej, tzw. airbag. Tylko osoby, które doświadczyły takiego zdarzenia, wiedzą, z jakim hukiem mamy do czynienia podczas jej aktywacji. Hałas jest tak duży, że część obserwujących odczuwa jeszcze przez pewien czas delikatne oszołomienie i nie dowierza, że jej otwarcie jest tak silne.

Warsztaty będą kontynuowane jesienią br. Wzbogaci je cykl webinarów poświęconych bezpieczeństwu na drodze. Ponadto DHL przygotowuje szkolenia z ratownictwa medycznego dla wybranej grupy kurierów. Poprowadzą je dyplomowani ratownicy. Przeszkoleni i wyposażeni w materiały medyczne oraz odpowiednio oznaczeni kurierzy mogliby udzielać pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych.

Press

KONTAKT

Kacper Chudzikiewicz
dział komunikacji marketingowej i PR
[email protected]
tel.: 539 530 261

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.