80 proc. badanych słucha treści audio codziennie  |  Fundacja Avalon szuka agencji  |  Program kulinarny w naziemnej Stopklatce  |  TTV kontynuuje sprawdzone formaty  |  Widownia serialu "Malanowski. Nowe rozdanie" w TV 4  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  TVP 3 Poznań co miesiąc ze spektaklami  |  Przejście z radia Tok FM do TVP 3 Warszawa  |  Radio Eska  |  "Gazeta Wyborcza" zmieniła nazwę serwisu z tekstami magazynowymi  |  Transfer z Assembly do One Eleven  |  Agencja Chromatique wybrana  |  Zespół GoldenSubmarine  |  Rusza kampania marki MG  |  John Nallen prezesem Fox Corporation  |  Cyberataki zakłóciły publikację gazet Lee Enterprises w całych Stanach Zjednoczonych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

80 proc. badanych słucha treści audio codziennie  |  Fundacja Avalon szuka agencji  |  Program kulinarny w naziemnej Stopklatce  |  TTV kontynuuje sprawdzone formaty  |  Widownia serialu "Malanowski. Nowe rozdanie" w TV 4  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  TVP 3 Poznań co miesiąc ze spektaklami  |  Przejście z radia Tok FM do TVP 3 Warszawa  |  Radio Eska  |  "Gazeta Wyborcza" zmieniła nazwę serwisu z tekstami magazynowymi  |  Transfer z Assembly do One Eleven  |  Agencja Chromatique wybrana  |  Zespół GoldenSubmarine  |  Rusza kampania marki MG  |  John Nallen prezesem Fox Corporation  |  Cyberataki zakłóciły publikację gazet Lee Enterprises w całych Stanach Zjednoczonych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

80 proc. badanych słucha treści audio codziennie  |  Fundacja Avalon szuka agencji  |  Program kulinarny w naziemnej Stopklatce  |  TTV kontynuuje sprawdzone formaty  |  Widownia serialu "Malanowski. Nowe rozdanie" w TV 4  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  TVP 3 Poznań co miesiąc ze spektaklami  |  Przejście z radia Tok FM do TVP 3 Warszawa  |  Radio Eska  |  "Gazeta Wyborcza" zmieniła nazwę serwisu z tekstami magazynowymi  |  Transfer z Assembly do One Eleven  |  Agencja Chromatique wybrana  |  Zespół GoldenSubmarine  |  Rusza kampania marki MG  |  John Nallen prezesem Fox Corporation  |  Cyberataki zakłóciły publikację gazet Lee Enterprises w całych Stanach Zjednoczonych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 07-08/2020

Zostań na YouTube

Podczas pandemii marki zrozumiały, że nie przetrwają bez promocji w internecie, w tym na YouTubie. A tam królują influencerzy, którzy na nowo przypomnieli sobie o codziennym kontakcie z fanami

Pierwsze treści dotyczące wirusa wywołującego chorobę COVID-19 zaczęły pojawiać się na kanałach youtuberów już na początku 2020 roku. Wtedy jeszcze epidemia nie dotarła to Polski, więc materiały o niej stanowiły ciekawostkę na kanałach popularnonaukowych. Youtuberka Kasia Gandor (208 tys. subskrypcji) już 4 lutego przybliżała fanom najważniejsze informacje na temat koronawirusa. Z czasem materiałów o tej tematyce zaczęło przybywać na polskim YouTubie, a gdy na początku marca zdiagnozowano pierwszego chorego w Polsce, nastąpił wybuch treści na ten temat.

9 marca, czyli jeszcze przed lockdownem, na kanale Uwaga! Naukowy Bełkot (540 tys. subskrypcji) opublikowano film „Czy koronawirus może zniszczyć ludzkość?”. A tydzień później na kanale Najprościej Mówiąc na YouTubie (135 tys. subskrypcji) pojawił się odcinek „Koronawirus – co Cię czeka, gdy zachorujesz?”, w którym prowadzący opowiadali o przebiegu infekcji po zakażeniu koronawirusem, o niewydolności oddechowej i podpowiadali, jak należy zachować się w nowej sytuacji. Radosław Kotarski z kanału Polimaty (691 tys. subskrypcji) na początku zastanawiał się nad tym, czy wirus ten jest groźny dla młodych, a w kolejnych produkcjach pytał, kiedy pandemia się skończy i jak wpływa na psychikę. Z kolei wspomniana już Kasia Gandor po udzieleniu odpowiedzi na podstawowe pytania o COVID-19, w marcu zapoczątkowała na swoim kanale format #RadioKwarantanna, w ramach którego dzieli się z widzami „pokrzepiającymi wiadomościami z frontu walki z epidemią i rozmawia z ludźmi, którym koronawirus na różne sposoby miesza w rzeczywistości”.

Iga Kołacz

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.