Związkowcy będą razem walczyć o prawa pracowników mediów  |  Apel w sprawie Jarosława Ziętary  |  Nowe władze "Solidarności" w Agorze  |  Selgros wkrótce ruszy z przetargiem  |  Cennik TVP na grudzień  |  Widownia "Tańca z gwiazdami" i serialu "Teściowie" w Polsacie  |  Powróci "Zimowy magazyn olimpijski"  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kolejne nowe nazwiska w redakcji "GQ Poland"  |  Vectra kupiła operatora  |  Havas Media Network  |  Senior copywriterka w FCB Warsaw  |  Przestrzeń z kampanią  |  Creative Brand Stories  |  Haker z Twittera zobowiązany do zapłaty 4 mln funtów  |  John Oliver uruchomił aukcję wspomagającą amerykańskie media publiczne  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w salonach prasowych także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Antoni Słodkowski z Agencji Reutera zaszczycony Pulitzerami, rozchodzące się drogi braci Karnowskich, a także klikmania niszcząca dziennikarstwo i uchodźca polityczny Szymon Hołownia – polecamy!  | 

Związkowcy będą razem walczyć o prawa pracowników mediów  |  Apel w sprawie Jarosława Ziętary  |  Nowe władze "Solidarności" w Agorze  |  Selgros wkrótce ruszy z przetargiem  |  Cennik TVP na grudzień  |  Widownia "Tańca z gwiazdami" i serialu "Teściowie" w Polsacie  |  Powróci "Zimowy magazyn olimpijski"  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kolejne nowe nazwiska w redakcji "GQ Poland"  |  Vectra kupiła operatora  |  Havas Media Network  |  Senior copywriterka w FCB Warsaw  |  Przestrzeń z kampanią  |  Creative Brand Stories  |  Haker z Twittera zobowiązany do zapłaty 4 mln funtów  |  John Oliver uruchomił aukcję wspomagającą amerykańskie media publiczne  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w salonach prasowych także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Antoni Słodkowski z Agencji Reutera zaszczycony Pulitzerami, rozchodzące się drogi braci Karnowskich, a także klikmania niszcząca dziennikarstwo i uchodźca polityczny Szymon Hołownia – polecamy!  | 

Związkowcy będą razem walczyć o prawa pracowników mediów  |  Apel w sprawie Jarosława Ziętary  |  Nowe władze "Solidarności" w Agorze  |  Selgros wkrótce ruszy z przetargiem  |  Cennik TVP na grudzień  |  Widownia "Tańca z gwiazdami" i serialu "Teściowie" w Polsacie  |  Powróci "Zimowy magazyn olimpijski"  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kolejne nowe nazwiska w redakcji "GQ Poland"  |  Vectra kupiła operatora  |  Havas Media Network  |  Senior copywriterka w FCB Warsaw  |  Przestrzeń z kampanią  |  Creative Brand Stories  |  Haker z Twittera zobowiązany do zapłaty 4 mln funtów  |  John Oliver uruchomił aukcję wspomagającą amerykańskie media publiczne  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w salonach prasowych także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Antoni Słodkowski z Agencji Reutera zaszczycony Pulitzerami, rozchodzące się drogi braci Karnowskich, a także klikmania niszcząca dziennikarstwo i uchodźca polityczny Szymon Hołownia – polecamy!  | 

Wydanie: PRESS 07-08/2020

Korona stanów

W ciągu miesiąca od wybuchu epidemii zwolnienia i cięcia pensji dotknęły co najmniej 36 tys. pracowników mediów w Stanach Zjednoczonych. Koronawirus obnażył największe słabości amerykańskiego rynku medialnego

Koronawirus okazał się bezlitosny nawet dla największych koncernów. Pod koniec maja branżę medialną zszokowała informacja o zwolnieniach w Atlantic Media, spółce wydającej „The Atlantic”, jeden z najważniejszych miesięczników w Stanach Zjednoczonych. Prezes koncernu David Bradley napisał do pracowników, że ma do przekazania „najgorszą wiadomość w ciągu jego 22 lat pracy w »The Atlantic«”. Jak wytłumaczył, w wyniku „spadku zysków z reklam oraz nagłego odwołania większości organizowanych przez koncern wydarzeń” tytuł zmuszony jest zwolnić 68 pracowników. Redukcja prawie jednej piątej etatów objęła dziennikarzy (m.in. zamknięto dział wideo), marketingowców i pracowników Atlantic Live, działu organizującego ok. 100 wydarzeń rocznie. To właśnie spadek zysków z eventów, takich jak waszyngtoński Atlantic Festival, najbardziej uderzył w budżet koncernu. Jak podaje serwis Business Insider, eventowa działalność marki „The Atlantic” generowała przed pandemią od 17 do 25 proc. wszystkich zysków.

WZROST, ALE SPADEK

Jak w dobie kryzysu koncern rozstał się z członkami redakcji? Pracownicy otrzymali odprawę w wysokości m.in. czteromiesięcznego wynagrodzenia (kwota może być powiększona o wysługę lat) i do końca roku będą mieli opłacane składki na ubezpieczenie zdrowotne. Aby uniknąć dalszych cięć etatów, koncern zamroził pensje do końca roku i obniżył pensje kadry zarządzającej. Bradley zapowiedział również, że w celu zapewnienia stabilności finansowej w długofalowym okresie „The Atlantic” postawi na rozwój prenumerat cyfrowych. Wydawca chce pozyskać do grudnia 2022 roku 1 mln subskrybentów.

Marta Zdzieborska, San Diego (USA)

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.