Wydanie: PRESS 07-08/2020

Wierzę w intuicję

Z MARCINEM SIENKOWSKIM, DYREKTOREM MARKETINGU W OLX, ROZMAWIA IGA KOŁACZ

Marketer musi być odważny?

Inaczej nie będzie wyraźny, a co za tym idzie: zauważony. Marketer musi jednak dostosować poziom odwagi do marki, dla której pracuje.

„A co gdyby”... internautom nie spodobał się żart występującego w reklamie OLX  Janusza Chabiora? Ludzie nie lubią, kiedy im się wytyka kłamstwa i chamstwo.

Odbyliśmy długą rozmowę na temat słowa „cham”, które pada na końcu spotu, czyli „W internecie bądź sobą, chyba że jesteś chamem. Wtedy bądź kimś innym”. Czy to jest za ostre? Zastanawialiśmy się, czy ktoś nie uzna, że OLX, piętnując wulgaryzmy w sieci, sam ich używa. Ale językoznawca zapewnił nas, że to nie do końca jest wulgaryzm, więc poszło. Poza tym: owszem, powiedzieliśmy użytkownikom serwisu, że zachowują się źle, ale mówiliśmy do procenta, jeśli nie do promila osób. Zdecydowanej większości użytkowników przeszkadzają przytoczone przez nas zachowania i nie mają problemu z krytykowaniem ich. Co więcej, myślę, że użytkownicy serwisu nie widzieli w tych spotach siebie, lecz tych, których nie lubią. I to im się podobało.

Nie obawialiście się więc negatywnego odbioru?

Trochę tak, ale głosów przeciwko pomysłowi było około 10 procent, a to jest niski poziom ryzyka, które warto podjąć. Opłaciło się. Mieliśmy też poczucie, że należy piętnować złe zachowania w sieci.

Ale wszystkich nie przekonaliście. Jarosław Szubrycht na łamach Wyborcza.pl stwierdził, że hasło „Bądź sobą” „zostało zaprzęgnięte do służby marketingowi i przekręcone przez cwaniaczków od skuteczności w biznesie” i  może zostać odebrane jako „pochwała ignorancji, zamykanie się na rozmowę”.

Analizowanie jednego zdania wyciętego z kontekstu traci sens. Patrzmy na całość. Hasłem naszej kampanii nie jest „Bądź sobą”, lecz „Bądź sobą, chyba że jesteś chamem. Wtedy bądź kimś innym”.

Iga Kołacz

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.