Wydanie: PRESS 07-08/2020

Złodzieje marzeń

Jeśli średnio jeden użytkownik wykonuje 15 odsłon dziennie, to uzyskujemy ok. 10 mld akcji zapisanych każdego dnia. Na podstawie takich informacji możemy sprawdzić, na ile czytający stronę internetową lub serwis są do siebie podobni – wyjaśnia PAWEŁ KOPACKI, szef działu produktu i big data w Wirtualnej Polsce

Kontakt z nami bywa czasem frustrujący, bo śmiałe redakcyjne pomysły analityk danych sprowadza do poziomu miażdżących faktów. Przyznam, że czasem robi to nie bez satysfakcji. Jednak przede wszystkim staramy się pomóc, służymy fachową radą, przykładamy się do obrazujących problem wykresów i szukamy sposobów na pokazanie danego zagadnienia wiarygodnie. Często nad różnymi analizami pracuje po kilka osób, dlatego praca zespołowa jest naszym naturalnym środowiskiem.

ZADANIA Z PRIORYTETEM

Praca analityków w Wirtualnej Polsce jest zorganizowana w formie hubu analitycznego, który składa się z kilku zespołów, zarówno po stronie IT, jak i ściślej biznesowych obszarów badań, analiz oraz raportowania. Dla tych kilkudziesięciu osób wprowadziliśmy w naszej organizacji tzw. SPOC (ang. Single Point of Contact), czyli jedno miejsce do kontaktu dla wszystkich zapytań analitycznych. Tu spływają do nas zadania z całej organizacji. Nasz SPOC oparty jest na systemie JIRA, czyli sieciowym narzędziu do zarządzania pracą zespołową przy tworzeniu produktów lub oprogramowania. Dzięki temu każda osoba z firmy może w łatwy sposób zlecić nam analizę.

Jednocześnie wszyscy nasi analityczni bohaterowie zaplecza mają jedno miejsce do przyjmowania, priorytetyzowania oraz rozliczania zadań analitycznych. Również ja, poza innymi obowiązkami, często pełnię funkcję dyżurnego, który odpowiada za wstępną obróbkę zadań nieprzypisanych bezpośrednio do żadnego zespołu lub osoby. Praca takiego dyżurnego polega na wstępnej rozmowie i pomocy osobie zlecającej analizę w ustaleniu dokładnie jej oczekiwań, którymi następnie zajmie się jeden z zespołów. Miesięcznie realizujemy średnio 300 takich zleceń.

Paweł Kopacki

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.