Wydanie: PRESS 11-12/2019

Rzut oka na reklamę

Rusza badanie, które zlicza realną zauważalność reklam w prasie.

Polskie Badania Czytelnictwa wprowadzają właśnie dodatkowy, nowy rodzaj badania, w którym sprawdzą percepcję reklam w prasie przez jej czytelników. Żeby to zbadać, analitycy PBC użyli tzw. eyetrackera, czyli urządzenia do śledzenia ruchów gałek ocznych. Eyetracking rejestruje nawet minimalne ruchy oka. Podczas gdy respondent przegląda wybrane tytuły prasowe w internecie, zainstalowane przed monitorem komputera urządzenie rejestruje, na których elementach tekstu skupia wzrok i na jak długo. Badany jest informowany, że bierze udział w badaniu czytelnictwa, ale nie wie, że w tej akurat próbie chodzi o zauważalność reklamy. To ma dawać pewność, że wyniki będą wiarygodne.

Jacek Stawiany

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.