Wydanie: PRESS 11-12/2019

Teksty SEO zlecę

Najlepsi mają wielomiesięczne kontrakty opiewające na kilkanaście tysięcy złotych, wielu poświęca zaledwie kilka wieczorów, żeby dorobić do pensji. Dziennikarze piszący pod SEO nie chcą się jednak chwalić ani zleceniami, ani nazwiskiem.

Pakiet 20 artykułów o tematyce finansowej, 3,5 tys. znaków ze spacjami, 130 zł za każdy z tekstów – to jedna z ofert skierowanych do dziennikarzy piszących pod SEO. Posty na Facebooku: 25 zł za 1 tys. znaków, 80 zł za liczący 8 tys. znaków materiał o epilepsji. 430 zł za trzy artykuły dotyczące Gruzji. Internet roi się od zleceń polegających na napisaniu tekstów pod SEO, czyli zawierających odpowiednie słowa kluczowe, które wywindują serwis w wynikach wyszukiwania. Zlecenia od dużych wydawców często osiągają znacznie wyższe kwoty, bo chodzi nie o kilkanaście tekstów, ale kilkadziesiąt czy nawet kilkaset. Większe i mniejsze serwisy, właściciele sklepów, wydawcy, blogerzy, każdy podmiot, któremu zależy na dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania, starają się spełniać wymogi stawiane przez algorytm, a ten ceni merytoryczne, autorskie treści. – Dziś serwis internetowy bez tekstów pisanych zgodnie z zasadami SEO nie ma racji bytu – mówi wprost Sebastian Ogórek, redaktor naczelny Money.pl i Finanse WP. Bo lepsza widoczność w wyszukiwarkach i atrakcyjny tytuł przekładają się na większą klikalność, a tej nie ignorują już nawet początkujący właściciele stron internetowych. Dlatego w branży dość powszechne jest przekonanie, że dla dziennikarzy, którzy potrafią się poruszać w świecie SEO, pracy nie zabraknie.

Natalia Ryńska

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7355 (koszt 3,69 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.