Wydanie: PRESS 11-12/2019

Sprzedawcy hot dogów

Możesz mówić, jeśli szef ci pozwoli. Wolność słowa w polskich mediach jest reglamentowana.

Czy wolno Panu wypowiadać się bez zgody szefa lub rzecznika prasowego firmy? – pytam korespondenta jednej z polskich stacji telewizyjnych w Londynie. – Nie odpowiem, bo mam w kontrakcie zakaz wypowiadania się bez zgody przełożonych – odmawia. Po chwili dzwoni wyraźnie zdenerwowany: – Chciałbym, żeby moja wypowiedź pozostała anonimowa.

Wielu dziennikarzom nie wolno udzielać wypowiedzi innym mediom. Ich korporacje im na to nie pozwalają, uznając, że tylko rzecznicy prasowi mają prawo zabierać publicznie głos. Często chcą wypowiedzi dziennikarzy kontrolować, wymagając zgody szefa lub konsultacji z rzecznikiem.

Małgorzata Wyszyńska

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7355 (koszt 3,69 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.