Wydanie: PRESS 09-10/2018

Kasa za jakość

Po latach płacenia youtuberom za liczbę widzów YouTube zmienia politykę – liczy się jakość widza i materiału. Nie wszystkich to cieszy.

Wczesnym popołudniem do głównej siedziby YouTube w kalifornijskim mieście San Bruno wchodzi kobieta w średnim wieku. Jest 3 kwietnia 2018 roku. Na patio, gdzie pracownicy akurat jedzą lunch, wyciąga z torebki pistolet i otwiera ogień. Rani trzy osoby. Kilkanaście minut później zostaje zastrzelona przez policję.

Napastniczkę szybko udaje się zidentyfikować. To 39-letnia Nasim Aghdam, youtuberka, która walczyła o prawa zwierząt, promowała fitness i zdrowy styl życia. Ale przez ostatnie miesiące także namiętnie krytykowała serwis. „YouTube zniszczył mi życie. Tu nikt nie ma równej szansy na wzrost oraz rozwój” – gardłowała. Powód? Wprowadzone przez serwis zmiany w monetyzacji treści. A mówiąc prościej: zaostrzenie kryteriów dla tych, którzy chcieliby na własnym kanale zarabiać.

Łukasz Zalesiński

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.