Wydanie: PRESS 09-10/2018

Telewizja na Facebooku

Największe amerykańskie sieci telewizyjne, jak ABC News, CNN, Fox News rozpoczęły produkowanie programów informacyjnych i publicystycznych specjalnie na Facebooka. 
W Polsce nowa aplikacja jeszcze nie jest dostępna.

Podczas tegorocznego międzynarodowego kongresu radiowego Radiodays Europe w Wiedniu ogłoszono, że „radio przechodzi kryzys, ale audio żyje!”. Produkty radiowe (podcasty) są słuchane, ale nie tak jak wcześniej, przez radioodbiorniki.

Choć producenci sprzętu RTV oferują coraz cieńsze i inteligentniejsze telewizory, to telewidzowie odchodzą od tej tradycyjnej formy oglądania telewizji, co nie oznacza, że rezygnują z oglądania telewizji w ogóle. Zamiast urządzeń stacjonarnych częściej wybierają mobilne. Sukcesy Netfliksa czy Showmaksa pokazały, że ludzie na całym świecie wciąż cenią produkty telewizyjne, ale niekoniecznie w telewizorze.

Z telewizyjnymi programami informacyjnymi i publicystycznymi było dotychczas inaczej. Ich tradycyjne wydania niespecjalnie przypadały do gustu internetowej publiczności. Wykorzystały to takie serwisy jak Vice, NowThis czy Vox Media, które rozwinęły własny storytelling, odpowiadający percepcji internautów. Ich produkty to głównie felietony newsowe, którym często udaje się zyskać status wirali, jednak nie mają ani infrastruktury, ani środków, by prowadzić relacje lub produkować programy na żywo. Na tym polu wciąż wygrywają duże stacje informacyjne. I właśnie na nie postawił teraz Mark Zuckerberg.

Marcin Antosiewicz

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7355 (koszt 3,69 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo