Wydanie: PRESS 11-12/2025

Rozdzielenie

Nawet bliscy znajomi braci nie mieli pojęcia, że drogi Karnowskich się rozchodzą

W zielonym ogródku ostatniego dnia sierpnia przed kamerą stają Michał Adamczyk i Marcin Tulicki. „Dwa tygodnie temu podjąłem decyzję, choć nie była ona dla mnie łatwa” – mówi Adamczyk w nagraniu opublikowanym w mediach społecznościowych.

„Ale słuszna. Bo ja też w to wchodzę” – dodaje Tulicki.

„I jeszcze kilka innych osób” – dopowiada Adamczyk.

Tak zapowiedzieli uruchomienie nowego projektu. Jakiego? W ramach budowania napięcia szczegółów nie ujawnili. Jeszcze niedawno byli w kierownictwie stacji wPolsce24. Adamczyk do 12 sierpnia był jej dyrektorem programowym, a Tulicki – szefem newsroomu.

Tego samego dnia nagranie komentuje w serwisie X Michał Karnowski, w korporacyjnym stylu członka zarządu Fratrii, nadawcy telewizji Wpolsce24, którym był: „To w ogromnej mierze dzięki Wam, mimo skromnych środków, stacja przez nas współtworzona @wPolscepl weszła w czerwcu po 7 miesiącach wzrostów na podium wśród telewizji informacyjnych. Nikt nie wierzył, daliśmy radę!”.

Najwierniejsi widzowie wPolsce24 nie przypuszczali, że Michał Karnowski też odejdzie z Fratrii i dołączy do nowego projektu Adamczyka oraz Tulickiego. „Szkoda, że odchodzą. Z dobrych dziennikarzy jeszcze tylko Pereira tam został i pan Panie Michale” – zwróciła się na X do Michała Karnowskiego użytkowniczka Katarzyna Bertnicka.

Bracia wydawali się nierozłączni. Jacek Karnowski został we Fratrii, która jest właścicielem wPolsce24, i jest redaktorem naczelnym tej telewizji.

– Pracowałem z nimi i muszę panu powiedzieć, że informacja o ich rozejściu była dla mnie absolutnym zaskoczeniem – nie kryje Piotr Berełkowski, który z Karnowskimi współtworzył telewizję wPolsce.pl.

– Nic nie wiedziałem ani nic nie wiem. Ale to chyba nie chodzi o konflikt braci, a przynajmniej to nie jest głównym powodem – przypuszcza Piotr Zaremba, publicysta i bliski znajomy Michała Karnowskiego. Zaremba zastrzega, że to tylko jego domysły. Jak się okaże – trafne.

Mariusz Kowalczyk

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.