Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 09-10/2022

SEKCJA SPECJALNA: TV & Wideo Trendy

- Każdy z czterech etapów przełączenia MUX 1 i 2 na nowy standard nadawania powodował spadek zasięgu i oglądalności oraz czasu oglądania komercyjnych stacji telewizyjnych w grupie gospodarstw wyłącznie z dostępem do telewizji naziemnej – mówi Lucyna Koba, client service director Nielsen Polska w wywiadzie opublikowanym w sekcji specjalnej "TV & Wideo Trendy" w najnowszym wydaniu magazynu "Press". Dodatek można bezpłatnie pobrać pod tym linkiem.

Nielsen przeanalizował wyniki kanałów komercyjnych dostępnych za pośrednictwem wspomnianych MUX w pierwszych czterech tygodniach po przełączeniu, dla każdego z obszarów, których ono dotyczyło. Porównał je z wynikami tych stacji na innych terenach, by wyizolować zmiany bezpośrednio związane ze zmianą standardu. Okazało się, że w pierwszym tygodniu po przełączeniu zasięg dzienny kanałów z MUX 1 spadał o 10–19 proc., a oglądalność (AMR) o 16–45 proc.

Zmiana standardu nadawania to tylko jeden z tematów poruszanych na łamach raportu. Przyglądamy się z nim również zmianom w sposobie konsumowania mediów wśród osób zainteresowanych najświeższymi informacjami o kraju i świecie oraz publicystyką, a także wśród kibiców. Pokazujemy, czym nadawcy telewizyjni i wydawcy internetowi konkurują między sobą o uwagę i czas tych grup oraz jak dążą do uzyskania efektu synergii swoich kanałów telewizyjnych i serwisów online. Analizujemy też zmiany, które spowodowało pojawienie się na polskim rynku nowych globalnych platform streamingowych i jak one same zmieniają swoją ofertę, dostosowując się do oczekiwań odbiorców.

W raporcie pochylamy się też nad tematem bardzo ważnym zarówno dla wydawców i nadawców, jak i reklamodawców: badań crossmediowych, umożliwiających porównywanie efektywności komunikacji m.in. w telewizji i internecie. Pokazujemy przykłady rozwiązań zagranicznych i to, na jakim etapie jest projekt takich badań wdrażany przez polski oddział Nielsena, który jest partnerem sekcji "TV & Wideo Trendy".

Dodatek do pobrania tutaj.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.