Wydanie: PRESS 09-10/2022

Zabójczy zakup

Amerykański „Newsweek” jest dziś cieniem samego siebie. Jego właścicielom najwyraźniej to nie przeszkadza, bo chcą zarabiać na sensacyjnych treściach w internecie

To on jeszcze wychodzi w papierze? – takie pytanie słyszałam od amerykańskich medioznawców mających skomentować obecną kondycję „Newsweeka”. Profesor Michael Socolow z University of Maine określił sytuację tytułu jako „bardzo dziwną” i dodał, że cyfrowy „Newsweek” stał się „maszynką do nakręcania ruchu na stronie”. Medioznawca z University of Georgia, prof. David Clementson, mówił o „smutnym upadku” tygodnika, znanego kiedyś z mocnych materiałów śledczych. Z kolei Kevin Lerner z Marist College w stanie Nowy Jork przyznaje bez ogródek: „Newsweeka” w cyfrowej wersji regularnie nie czyta, a żaden szanujący się dziennikarz nie będzie chciał mieć z tym tytułem nic wspólnego.

– To nie jest już redakcja, do której lgną znane nazwiska. Po latach pracy dla tego tygodnika trudno byłoby przeskoczyć do prestiżowego „The Atlantic” czy „New Yorkera” – ocenia Lerner.

Marta Zdzieborska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.