Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 09-10/2022

Prawie dyplomata

Michał Kazimierczak uważa się za szczęściarza, choć jego pierwsza pensja w reklamie wynosiła 100 euro miesięcznie. Po wielu agencjach osiadł jako partner Grupy Heart & Brain

Marzyłem o placówce w Santiago de Chile – mówi Michał Kazimierczak. Od zawsze fascynował go ten region, w ramach studiów był nawet z wizytą na uniwersytecie w Cochabamba w Boliwii. Kiedy jednak po skończeniu studiów w 2000 roku zaczął pracę w Ministerstwie Spraw Zagranicznych, jego wyobrażenia o pracy w dyplomacji zderzyły się z rzeczywistością.

Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego, na którym skończył dwa kierunki: Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych oraz Stosunki Międzynarodowe. Ma też dyplom Centrum Studiów Latynoamerykańskich Uniwersytetu Warszawskiego.

– Aplikacja dyplomatyczno-konsularna była bardzo wymagająca pod względem liczby egzaminów, testów i rozmów kwalifikacyjnych, co dawało pewne wyobrażenie o elitarności dyplomatycznego grona – mówi Kazimierczak. – Na imprezach mogłem opowiadać, że pracuję w jednym z niewielu miejsc, w których – według ustawy o wychowaniu w trzeźwości – można oficjalnie spożywać alkohol podczas godzin pracy. Tymczasem już w pierwszych tygodniach za biurkiem czar dyplomacji prysł – okazało się, że te pomieszczenia w alei Szucha są dość smutnym miejscem, energetycznie pustym, za to pełnym ignorancji.

W czasie krótkiej kariery przyszłego dyplomaty Kazimierczak zaliczył pewien incydent – w alei Szucha miał przywitać i wprowadzić ambasadora USA wraz z małżonką. Obrócił się zbyt gwałtownie i nadepnął ambasadora na nogę, a temu spadł but i został w samej skarpetce. Na szczęście sprawa poszła w zapomnienie. Kazimierczak w MSZ trafił do departamentu promocji, który współpracował z agencją DDB Warszawa przy projekcie „Branding Poland”. Do projektu zaangażowana była brytyjska firma Wally’ego Olinsa Saffron Brand Consultants. – Po zatęchłej atmosferze MSZ nagle poczułem świeże powietrze – mówi Kazimierczak. – Słuchałem Szymona Gutkowskiego i Mariusza Przybyła i szczęka mi opadała z zachwytu. Tu była wrażliwość intelektualna, energia i pomysły, o które mi chodziło.

Agata Małkowska-Szozda

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.