Zoom TV osiągnął rentowność  |  Performance Group zamiast Performance Media  |  Telewizja Polsat pokaże film o Putinie  |  Pięć nowości jesienią w TVN Style  |  Czołówka wydawców polskich portali horyzontalnych  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Drugi sezon serialu Polsatu "Bracia"  |  Odejście z Grupy Eurozet  |  RMF Classic będzie świętować  |  Oglądalność serialu "Malanowski. Nowe rozdanie"  |  Instytut Książki  |  Agencja Wigo wygrała przetarg  |  Five Media przygotuje kampanię  |  Dyrektor komunikacji w PGNiG Termika  |  OpenAI ma już ponad 1 mln użytkowników premium  |  Z X po 10 latach odchodzi szef ds. globalnej strategii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Zoom TV osiągnął rentowność  |  Performance Group zamiast Performance Media  |  Telewizja Polsat pokaże film o Putinie  |  Pięć nowości jesienią w TVN Style  |  Czołówka wydawców polskich portali horyzontalnych  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Drugi sezon serialu Polsatu "Bracia"  |  Odejście z Grupy Eurozet  |  RMF Classic będzie świętować  |  Oglądalność serialu "Malanowski. Nowe rozdanie"  |  Instytut Książki  |  Agencja Wigo wygrała przetarg  |  Five Media przygotuje kampanię  |  Dyrektor komunikacji w PGNiG Termika  |  OpenAI ma już ponad 1 mln użytkowników premium  |  Z X po 10 latach odchodzi szef ds. globalnej strategii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Zoom TV osiągnął rentowność  |  Performance Group zamiast Performance Media  |  Telewizja Polsat pokaże film o Putinie  |  Pięć nowości jesienią w TVN Style  |  Czołówka wydawców polskich portali horyzontalnych  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Drugi sezon serialu Polsatu "Bracia"  |  Odejście z Grupy Eurozet  |  RMF Classic będzie świętować  |  Oglądalność serialu "Malanowski. Nowe rozdanie"  |  Instytut Książki  |  Agencja Wigo wygrała przetarg  |  Five Media przygotuje kampanię  |  Dyrektor komunikacji w PGNiG Termika  |  OpenAI ma już ponad 1 mln użytkowników premium  |  Z X po 10 latach odchodzi szef ds. globalnej strategii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Wydanie: PRESS 09-10/2022

Postrzeleni

Polacy tłumnie ruszyli na strzelnice i po pozwolenia na broń, ale prasa poświęcona tej tematyce ma grono stałych, wiernych czytelników. Są też pisma i portale internetowe

Pozwolenie na broń ma w tej chwili w Polsce ok. 190 tys. osób. Jeśli zakładać, że deklarowany nakład głównych papierowych magazynów o broni wynosi ok. 15–18 tys. egz., wychodzi na to, że ok. 10 proc. osób z pozwoleniem na broń czyta poświęcone temu magazyny. Gdyby w innych branżach czytelnicy byli tak aktywni, wiele pism miałoby nakłady w setkach tysięcy egzemplarzy.

Gdy w salonach prasowych szukamy czasopism o broni, w oczy rzucają się dwie okładki. Pozornie – bliźniacze. „Strzał” i „STRZAŁ.pl” (z podtytułem „Pro libertate”). Mają podobny format, objętość i papier, niewiele różnią się ceną. O co chodzi?

„Strzał” ukazuje się od 2002 roku. Stworzyli go dziennikarze osieroceni po dwóch innych tytułach, które rok wcześniej zakończyły działalność – „Colt” oraz „Broń”. Redaktorem naczelnym nowego pisma właściwie od początku jest Jarosław Lewandowski.

– Nie czuliśmy się na siłach robić coś sami, a moi znajomi ze studiów prowadzili wydawnictwo Magnum X, które miało podobną grupę reklamodawców i podobnych odbiorców. Stanowiliśmy jednak w tym wydawnictwie osobny byt. Nie zachowaliśmy jednak staranności, by mieć prawa do tytułu – mówi dziś Lewandowski, który stwierdza, że relacje z szefami wydawnictwa nigdy nie wyglądały idealnie.

Jakub Guder

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.