PAP zapowiada zmiany  |  Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

PAP zapowiada zmiany  |  Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

PAP zapowiada zmiany  |  Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 09-10/2022

Debata o ESG

O TRANSFORMACJI W FIRMACH TRZEBA ROZMAWIAĆ Z PRACOWNIKAMI. NALEŻY POKAZYWAĆ ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ SZERZEJ – NA TLE STRATEGII BIZNESOWEJ – A NIE TYLKO POPRZEZ RATINGI

BARBARA ERLING, „PRESS”: Spotkaliśmy się, aby porozmawiać o CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu, a właściwie o ESG (E – environmental, S – social responsibility i G – corporate governance). Jest to stosunkowo nowe pojęcie, które powoli zastępuje CSR. CSR bowiem okazał się terminem zbyt wąskim i zbyt często postrzeganym jako jedynie działania wizerunkowe. Czy w obliczu wojny, kryzysu migracyjnego, rosnących nierówności społecznych i postępującej degradacji środowiska spełniły się oczekiwania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu?

OLIWIA TRAN, GRUPA ŻYWIEC: Myślę, że spełniły się częściowo. Ostatni raport PwC pokazuje, że jedynie około 28 procent przedsiębiorstw w Polsce uwzględnia wszystkie elementy ESG w swoich strategiach biznesowych. Liderem są tu duże korporacje. Ale przed nami długa droga.

RAFAŁ MADAJCZAK, GAZETA.PL: Pracuję w mediach od nastu lat i dla mnie główna różnica między CSR a ESG jest taka, że CSR był katalogiem intencji firmy i działalnością dodatkową, poboczną. A ESG jest próbą wyznaczenia celów, miar i wskaźników, którymi jesteśmy w stanie zmierzyć nasze zaangażowanie jako firm czy redakcji.

ŁUKASZ NIEWOLA, LUX MED: CSR dotyczy jednej z literek, które zawierają się w ESG, co już pokazuje, że ESG jest terminem szerszym. Poza czynnikiem społecznym – co charakteryzowało CSR – teraz dochodzi nam czynnik środowiskowy. Czynnik G natomiast, czyli governance – czynnik ładu korporacyjnego – do tej pory był w Polsce nieszczególnie zauważalny. Muszę przyznać, że w LUX MED niewiele jest głośniejszych tematów w ostatnim roku niż zrównoważony rozwój. Pewnie dlatego, że ogłosiliśmy nasz cel – zeroemisyjność do 2040 roku.

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.