ARiMR reklamuje się wszędzie, ale nie w mediach rolniczych  |  Tylko dwóch dużych kolporterów na rynku dystrybucji prasy  |  Wirtualna Polska ma pieniądze na nabycie firmy  |  Farmona rusza z przetargiem  |  Powrót programu do TVP 2  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Prace nad nowym sezonem "Ugotowanych" dla TVN  |  TV Puls  |  "Hotel Paradise" ze zmienionymi zasadami  |  Nowa produkcja TVN Turbo  |  Radio Eska2  |  Telewizja WP kontynuuje format  |  Publicis Groupe wprowadza program szkoleniowy  |  Konsorcjum polskich producentów startuje  |  Polska Agencja Inwestycji i Handlu szuka  |  Urlop.pl z pierwszą ogólnopolską kampanią  |  Netflix chce przejąć prawa w USA do Formuły 1  |  Musk nie jest zainteresowany kupnem amerykańskiego TikToka  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

ARiMR reklamuje się wszędzie, ale nie w mediach rolniczych  |  Tylko dwóch dużych kolporterów na rynku dystrybucji prasy  |  Wirtualna Polska ma pieniądze na nabycie firmy  |  Farmona rusza z przetargiem  |  Powrót programu do TVP 2  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Prace nad nowym sezonem "Ugotowanych" dla TVN  |  TV Puls  |  "Hotel Paradise" ze zmienionymi zasadami  |  Nowa produkcja TVN Turbo  |  Radio Eska2  |  Telewizja WP kontynuuje format  |  Publicis Groupe wprowadza program szkoleniowy  |  Konsorcjum polskich producentów startuje  |  Polska Agencja Inwestycji i Handlu szuka  |  Urlop.pl z pierwszą ogólnopolską kampanią  |  Netflix chce przejąć prawa w USA do Formuły 1  |  Musk nie jest zainteresowany kupnem amerykańskiego TikToka  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

ARiMR reklamuje się wszędzie, ale nie w mediach rolniczych  |  Tylko dwóch dużych kolporterów na rynku dystrybucji prasy  |  Wirtualna Polska ma pieniądze na nabycie firmy  |  Farmona rusza z przetargiem  |  Powrót programu do TVP 2  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Prace nad nowym sezonem "Ugotowanych" dla TVN  |  TV Puls  |  "Hotel Paradise" ze zmienionymi zasadami  |  Nowa produkcja TVN Turbo  |  Radio Eska2  |  Telewizja WP kontynuuje format  |  Publicis Groupe wprowadza program szkoleniowy  |  Konsorcjum polskich producentów startuje  |  Polska Agencja Inwestycji i Handlu szuka  |  Urlop.pl z pierwszą ogólnopolską kampanią  |  Netflix chce przejąć prawa w USA do Formuły 1  |  Musk nie jest zainteresowany kupnem amerykańskiego TikToka  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 05-06/2021

Woś w zderzaczu hadronów

Agnieszka Holland zapytała: „Czy ktoś jeszcze uważa Wosia za przyzwoitego gościa”? Okazuje się, że tacy są, najczęściej wśród dziennikarzy

Kiedy Rafał Woś chodził do liceum w 40-tysięcznym Myszkowie pod Częstochową, do jego szkoły przyjechał Marcin Meller, wówczas dziennikarz „Polityki”. Robił materiał i chciał się czegoś dowiedzieć o młodzieży na prowincji. Rozdał uczniom ankiety, potem rozmawiali. Woś zafascynowany Mellerem podszedł do niego, mówiąc, że chciałby zostać dziennikarzem, i spytał, czy ma szansę. „Nie łudź się. To bardzo trudne. Na pewno ci się nie uda” – odparł Meller – opowiada Woś, felietonista „Super Expressu” i Interii, współpracownik „Dziennika Gazety Prawnej”, a do niedawna dziennikarz „Tygodnika Powszechnego”.

Udało mu się, a raczej dopiął swego. Szybko został zauważony, jego teksty są dyskutowane i nagradzane. I równie mocno krytykowane.

NARODZINY GWIAZDY

Po liceum studiuje stosunki międzynarodowe na Uniwersytecie Warszawskim. – Studia wybrałem na fali wielkiego – trochę przesadzonego euroentuzjazmu, silnego w moim pokoleniu – mówi Woś.  Mieszka w akademiku w trzyosobowym pokoju, śpi na piętrowym łóżku. Kompleksu prowincjusza nie ma.

– Nigdy nie miałem problemu, żeby być bezczelnym wobec osób wyżej postawionych niż ja. Czasem mi to szkodziło i dostawałem lanie, a czasem wynikało z tego coś dobrego. Ludzie mówili mi, że moje poglądy ich inspirują, że podoba im się, jak myślę – wyjaśnia. Jeszcze na studiach dla podreperowania budżetu zaczyna współpracę z redakcjami. Najpierw z „Przekrojem” (w dziale zagranicznym tego tygodnika zajmuje się Niemcami), potem z „Dziennikiem” (również w dziale zagranicznym), a po jego przejęciu przez Infor zaczyna pisać do „Dziennika Gazety Prawnej”. Początkowo jest dziennikarzem działu zagranicznego, ale zaczyna go interesować ekonomia. – Przełomem był kryzys 2008 roku. Zobaczyłem, że to siły ekonomiczne rządzą światem, a politycy są tylko pacynkami, które odgrywają drugorzędną rolę. Ekonomia zaczęła mnie fascynować – opowiada Woś.

Małgorzata Wyszyńska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.