Wydanie: PRESS 03-04/2019

Zosie samosie

Motywacją do tworzenia przez klientów własnych zespołów kreatywnych są nie tylko oszczędności.

Agencje reklamowe mają nową konkurencję – swoich klientów. Reklamodawcy skuszeni korzyściami z tworzenia kreacji we własnym zakresie zaczynają bowiem rezygnować z usług agencji. Dobrze widać to na przykładzie firm medialnych.

Agora po 10 latach zakończyła stałą współpracę z agencją Bardzo w zakresie przygotowywania kompleksowej obsługi ATL „Gazety Wyborczej”. Umowa wygasła wraz z końcem stycznia 2019 roku. Wydawca nie zamierza rozpisywać przetargu na wybór nowej agencji. Kreacją kampanii reklamowych zajmie się samodzielnie. Agora nie wyklucza wprawdzie dalszej współpracy z Bardzo na zasadach projektowych, lecz to marne pocieszenie dla agencji, która dotychczas odpowiadała za największe kampanie „Wyborczej”.

Podobnie potraktowała już wcześniej agencję OS3 Grupa TVN, ogłaszając pod koniec 2017 roku, że kończy z nią współpracę. OS3 pracowała dla nadawcy od wygranego w sierpniu 2016 roku przetargu reklamowego TVN Media na kompleksową obsługę marek, produktów i usług podmiotów z Grupy TVN. Nadawca poinformował, że nie planuje zatrudnić nowej agencji, bo działania promocyjne będzie realizował we własnym zakresie.

Iga Kołacz

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.