Karząca ręka Świrskiego  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Przeciwdziałanie dyskryminacji w Polskim Radiu  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Karząca ręka Świrskiego  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Przeciwdziałanie dyskryminacji w Polskim Radiu  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Karząca ręka Świrskiego  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Przeciwdziałanie dyskryminacji w Polskim Radiu  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 03-04/2019

Z rozkoszą kasuję nienawiść

Z Rafałem Gęburą, twórcą kanału na YouTube 7 Metrów Pod Ziemią, rozmawia Iga Kołacz.

Przeprowadzasz rozmowy na trudne, kontrowersyjne tematy, podczas gdy na YouTube króluje rozrywka. I w pierwszym roku działalności dostałeś Grand Video Awards.

Myślałem, że zrobię niszowy kanał generujący 20­–30 tysięcy wyświetleń, co wystarczy, żeby nie było wstydu przed kolegami z redakcji Newsweek.pl. Nie chciałem się wygłupić, choć zdecydowałem się na coś – w powierzchownej ocenie – niepoważnego. Bo tak postrzegany jest YouTube. Nie zrobiłem więc nawet żadnej kampanii promocyjnej, nie inwestowałem w reklamę. Pierwszego odcinka nawet nie udostępniłem na Facebooku. Nawet jak teraz o tym opowiadam, zdaję sobie sprawę, że mogło mi się nie udać.

Po którym odcinku zobaczyłeś, że chwyta?

Już po pierwszym. Wyświetleń zaczęło przybywać, a ja skonfrontowałem się z falą pozytywnych komentarzy, co było dla mnie nowe jako dla dziennikarza. Sądziłem, że z uwagi na kontrowersyjne tematy w komentarzach pojawią się raczej ciosy. Ale ludzie byli zachwyceni gościem, sposobem prowadzenia rozmowy. Czytając to, myślałem: kurczę, może na tym YouTube jest jakaś inna społeczność? Oczywiście z czasem pojawił się też hejt i wszystko wróciło do normy, ale wciąż przeważają pozytywne komentarze.

Nie musisz kasować hejtu?

Kasuję mowę nienawiści – z premedytacją i z rozkoszą. Hejt zazwyczaj wymierzony jest w moich gości, ponieważ w programie to oni grają pierwsze skrzypce. Negatywne wpisy stanowią może dwa procent wszystkich, ale te kilkadziesiąt czy kilkaset komentarzy to, jak dla mnie, nadal o wiele za dużo.

Iga Kołacz

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.