Wydanie: PRESS 03-04/2019

Polska wizja

Gdyby John chciał pozyskiwać informacje o Polsce z anglojęzycznych portali naszych mediów, musiałby tu przyjechać i poznać nasz kraj oraz jego polityczny krajobraz. Inaczej nie zrozumie, co czyta.

Austriacki biznesmen oskarżył szefa prawicowej partii rządzącej w Polsce Jarosława Kaczyńskiego, że nie zapłacił mu za pracę przy projekcie nieruchomości w Warszawie” – podała 29 stycznia br. agencja Agence France-Presse. Tego samego dnia Reuters donosił: „Prawnicy austriackiego biznesmena zarzucają szefowi partii rządzącej w Polsce, że nie płaci za usługi”.

Ujawnienie przez „Gazetę Wyborczą” treści nagrań z udziałem Jarosława Kaczyńskiego było newsem nie tylko w polskich mediach. W upublicznionych rozmowach brał udział Austriak Gerald Birgfellner – deweloper, który dla spółki Srebrna przygotowywał inwestycję i nie otrzymał zapłaty. Ten przekaz wybiły zagraniczne media, uznając go za istotny dla zagranicznego czytelnika.

Gdyby jednak mieszkający np. w USA John spojrzał na część portali anglojęzycznych robionych przez polskie media, tej informacji by w nich nie znalazł.

Maciej Kozielski

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7355 (koszt 3,69 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.