Wydanie: PRESS 03-04/2018

Akcja innowacja

Co tradycyjne media robią, by przyciągnąć do siebie nowych odbiorców i zwiększyć ich zaangażowanie?

„Die Welt”: system oceniania materiałów w sieci

Niemiecki „Die Welt” stworzył Article Score – system oceniania artykułów publikowanych w internetowym serwisie tego dziennika. Na ocenę każdego tekstu składa się kilka czynników, przy czym brana pod uwagę jest nie tylko liczba odsłon artykułu (page views), ale również jakość materiału. Dane w systemie agregowane są z różnych platform (m.in. Chartbeat), a następnie wspólnie przesyłane do redakcyjnego CMS, by zespół dziennikarzy miał do niego łatwy dostęp.

Z początku artykuły oceniano w skali od 0 do 30. Za liczbę odsłon materiał mógł otrzymać maksymalnie 10 punktów, a za pozostałe cztery czynniki, czyli: czas spędzony z artykułem, procent pozyskanego ruchu z social mediów, uruchomienia filmu i współczynnik odrzuceń – po pięć punktów każdy. Szóstym elementem, dodanym później, była liczba wygenerowanych po przeczytaniu tego materiału prenumerat.

Każdy dziennikarz może sprawdzić, jak system ocenił jego tekst. To pomaga im zrozumieć, w jaki sposób mogą poprawić przygotowywane artykuły – w których miejscach nie spełnili oczekiwań odbiorców; czy załączony do materiału film był oglądany; czy sam materiał był użyteczny i wystarczająco interesujący, by dzielić się nim z innymi.

Marek Miller

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7255 (koszt 2,46 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo