Wydanie: PRESS 03-04/2018

Akcja innowacja

Co tradycyjne media robią, by przyciągnąć do siebie nowych odbiorców i zwiększyć ich zaangażowanie?

„Die Welt”: system oceniania materiałów w sieci

Niemiecki „Die Welt” stworzył Article Score – system oceniania artykułów publikowanych w internetowym serwisie tego dziennika. Na ocenę każdego tekstu składa się kilka czynników, przy czym brana pod uwagę jest nie tylko liczba odsłon artykułu (page views), ale również jakość materiału. Dane w systemie agregowane są z różnych platform (m.in. Chartbeat), a następnie wspólnie przesyłane do redakcyjnego CMS, by zespół dziennikarzy miał do niego łatwy dostęp.

Z początku artykuły oceniano w skali od 0 do 30. Za liczbę odsłon materiał mógł otrzymać maksymalnie 10 punktów, a za pozostałe cztery czynniki, czyli: czas spędzony z artykułem, procent pozyskanego ruchu z social mediów, uruchomienia filmu i współczynnik odrzuceń – po pięć punktów każdy. Szóstym elementem, dodanym później, była liczba wygenerowanych po przeczytaniu tego materiału prenumerat.

Każdy dziennikarz może sprawdzić, jak system ocenił jego tekst. To pomaga im zrozumieć, w jaki sposób mogą poprawić przygotowywane artykuły – w których miejscach nie spełnili oczekiwań odbiorców; czy załączony do materiału film był oglądany; czy sam materiał był użyteczny i wystarczająco interesujący, by dzielić się nim z innymi.

Marek Miller

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.