Wydanie: PRESS 01-02/2019

Youtuber w biznesie

Youtuberzy dostrzegli, że rynek influencer marketingu nasyca się – tworzą więc własne marki i otwierają sklepy. Z różnym skutkiem.

O tym, że „finanse są w porządku”, przekonywał w kampanii wizerunkowej EnveloBanku youtuber kulinarny Piotr Ogiński. Poza działalnością w sieci (jego kanał subskrybuje 683 tys. osób) znany jest z telewizyjnych programów kulinarnych „Hell’s Kitchen” i „Top Chef”. Vloger, chcąc wykorzystać popularność w mediach, w marcu 2018 roku otworzył w Sosnowcu własną restaurację. Pod taką samą nazwą jak jego kanał na YouTube: Kocham Gotować.

Niewielkich rozmiarów restauracja zapowiadała się obiecująco – własnoręcznie urządzone wnętrze, starannie dobrane menu i fani chętni spróbować dań przyrządzonych przez Piotra i jego brata. Lecz po pół roku lokal zamknęli. „Z wielkim bólem serca postanowiliśmy zamknąć Bistro Kocham Gotować w Sosnowcu z przyczyn lokalowych” – poinformował lakonicznie youtuber na Facebooku.

O tym, że biznes gastronomiczny nie jest łatwy, przekonali się też twórcy kanału AbstrachujeTV (3,3 mln subskrypcji). Latem 2016 roku youtuberzy zainwestowali w knajpę w centrum Warszawy. Bar Om Nom Nom Sushito przy ul. Kruczej kusił intensywnymi kolorami i możliwością spotkania jednego z trójki popularnych youtuberów: Roberta Pasuta, Rafała Masnego bądź Cezarego Jóźwika. Pomysł na menu był oryginalny – serwowano sushito, czyli połączenie burito z sushi.

Po roku youtuberzy lokal jednak zamknęli. A w kwietniu 2018 roku zamknęli też klub nocny Bal przy ul. Nowogrodzkiej. W ten biznes youtuberzy nie weszli sami – klub założyli wiosną 2015 roku z Yurim Drabentem, Stanisławem Bomtempsem i Filipem Gawryszewskim z klubokawiarni Bątą.

– Nie znaliśmy się na tym – przyznaje Rafał Masny. – Bal dostarczał nam zbyt dużo stresu, a mało zysku. Przez pierwszy rok zarabialiśmy na nim, ale potem zysk z niego zjadła nam restauracja. Sprzedaliśmy więc udziały w obu i skoncentrowaliśmy się na tym, na czym się znamy, czyli na budowie kolejnych kanałów influencerskich i współpracach z markami – wyjaśnia.

Iga Kołacz

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.