Wydanie: PRESS 01-02/2019

Bez fajerwerków

Prezydent stolicy Rafał Trzaskowski wygląda na 10 lat młodszego, niż jest w rzeczywistości, ale dziennikarze mają wrażenie, że jest politykiem, który wciąż bardziej rokuje, niż już jest.

Potwierdzam – w tym roku w sylwestra #WarszawaNieStrzela. Podczas imprezy sylwestrowej organizowanej przez @warszawa nie będzie pokazu głośnych fajerwerków. Bąbel wygląda na zadowolonego” – pisze 5 grudnia br. na Twitterze Rafał Trzaskowski, już jako prezydent Warszawy. By utwierdzić obserwujące go osoby w przekonaniu, że taka decyzja jest słuszna, a Bąbel faktycznie jest zadowolony, Trzaskowski wrzuca prywatne zdjęcie, na którym pozuje wraz z synem Stanisławem i dwuletnim buldogiem francuskim. Choć ta decyzja podzieliła internautów, to jednocześnie zyskała przychylność znanych dziennikarzy. „Panie prezydencie, ależ my się z Czarkiem cieszymy, że nie będzie w tym roku wybuchu fajerwerków w Warszawie na Sylwestra. Dziękujemy!” – napisała na Instagramie Kinga Rusin, właścicielka miniaturowego szpica, jednego z najsłynniejszych psich celebrytów w Polsce.

– To znacząca decyzja, odważna, rozsądna, pokazująca Polskę jako cywilizowany kraj – komentuje Jacek Żakowski, publicysta „Polityki”, kierownik katedry dziennikarstwa Collegium Civitas. Zauważa jednak, że urzędowania Trzaskowskiego po objęciu przez niego władzy nie widać. – Polityka stała się obecnie strasznie twarda, a to jest człowiek nazbyt grzeczny jak na te realia. Kiedy po raz pierwszy usłyszałem o jego kandydaturze, miałem bardzo duże wątpliwości. Trzaskowski jest kulturalny, zna się na świecie, włada językami, ale brak w nim wyrazistości i charyzmy – mówi Żakowski.

Piotr Zieliński

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7355 (koszt 3,69 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.