Wydanie: PRESS 07-08/2018

Kto czyta, ten promuje

Wśród bogatej oferty festiwali kulturalnych coraz mocniejszą pozycję zyskują imprezy literackie.

Do liczącego około 2 tys. mieszkańców Cieszanowa położonego na południowym wschodzie Polski w 2010 roku przyjechało blisko 4,5 tys. osób zainteresowanych pierwszą edycją Cieszanów Rock Festiwal. A w 2017 roku było ich już ok. 20 tys. Po dwóch latach od startu imprezy magazyn „Machina” w rankingu najlepszych festiwali muzycznych przyznał mu trzecie miejsce.

Pomysł na festiwal rockowy w Cieszanowie wyszedł od burmistrza oraz Centrum Kultury i Sportu w Cieszanowie, którzy zainwestowali w muzyczne wydarzenie dla młodych ludzi. – Jak czas pokazał, był to promocyjny strzał w dziesiątkę – nie kryje dumy Artur Tylmanowski, dyrektor artystyczny & PR manager Cieszanów Rock Festiwal, który współorganizuje tę imprezę od drugiej edycji. – Od tego momentu nasz festiwal wypłynął na szerokie wody. Początkowo zajmowałem się tylko promocją, ale z czasem przejąłem również funkcję kuratora programowego imprezy. Zadbałem o promocję w mediach i wymyśliłem formułę „3 x artysta”, czyli co roku zapraszamy artystę, który nie tylko gra koncert, ale przez trzy dni uczestniczy w wydarzeniach towarzyszących festiwalowi, jest jego ambasadorem – opowiada Tylmanowski.

Wśród gości imprezy był Kazik Staszewski, który codziennie występował z jednym ze swoich zespołów (z Kultem, KNŻ, Kwartetem Pro Forma), ale zwiedzał też okolice, w tym szlak bunkrów Linii Mołotowa.

Pomysł na wypromowanie Cieszanowa rzeczywiście się sprawdził. Dzięki imprezie rozszerzyła się oferta gastronomiczna i noclegowa – gmina Cieszanów zbudowała nawet 10 domków dla uczestników festiwalu, które w ciągu roku także są wynajmowane. I chociaż wciąż jest kłopot z dojazdem, gdyż do małego Cieszanowa nie ma bezpośrednich połączeń z Warszawy, amatorzy muzyki rockowej docierają swoimi sposobami na dobrze zorganizowaną imprezę.

Iga Kołacz

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7355 (koszt 3,69 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.