Wydanie: PRESS 07-08/2018

Przyboczny

Dla jednych erudyta i przenikliwy dziennikarz. Dla innych – cynik i partyjny urzędnik. Dla wszystkich oczywiste jest, że Krzysztof Czabański zawsze stoi u boku prezesa.

Posiedzenie sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu 9 stycznia br. W sali atmosfera napięta, bo od kilkudziesięciu minut posłowie Nowoczesnej i Platformy Obywatelskiej krytykują „Wiadomości” TVP 1 i cytują „paski grozy” z TVP Info. Padają mocne słowa o „ciemnym ludzie, który wszystko kupi”, „kłamstwach i propagandzie w typie stanu wojennego”. Pojawiają się zarzuty pod adresem Rady Mediów Narodowych i Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. „Oba organy nie reagują na to, co się dzieje w telewizji publicznej” – grzmi jeden z posłów. Prezes TVP Jacek Kurski niecierpliwie notuje, szef KRRiT Witold Kołodziejski zapewnia nerwowo, że „będzie stosowne spotkanie w tej sprawie” i tylko przewodniczący RMN Krzysztof Czabański zachowuje spokój.

Siedzi uśmiechnięty, a wyrwany do odpowiedzi przez przewodniczącą komisji Elżbietę Kruk spokojnym głosem oznajmia, że kierowana przez niego Rada przygotowuje obszerny raport na temat Telewizji Polskiej. „To będzie solidna ocena TVP na półmetku kadencji prezesa. Znajdą się w niej różne analizy, statystyki opracowane przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji, opinie eksperckie i relacje z takich spotkań jak to dzisiejsze” – informuje.

Dyskusja trwa jeszcze ponad godzinę, ale szef RMN niepostrzeżenie opuszcza salę. Tego dnia Beata Szydło traci stanowisko premiera, kilku ministrów też żegna się ze stołkami. „Pewnie pojechał do prezesa na Nowogrodzką. Musi trzymać rękę na pulsie” – kwituje ironicznie zniknięcie Czabańskiego jeden z dziennikarzy.

Posłów PiS nagłe wyjście szefa RMN z tak ważnej dla mediów dyskusji pewnie też nie zdziwiło.

Maciej Kucharski

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7355 (koszt 3,69 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo