Temat: prasa

Wydanie: PRESS 07-08/2016

Polityczne snapy i playlisty

W kampanii prezydenckiej w USA jeden mem potrafi przekreślić szanse kandydata – tak silnie media społecznościowe działają na wyborców

Już kampania wyborcza Baracka Obamy pokazała możliwości Facebooka czy Twittera w marketingu politycznym, ale w obecnej rywalizacji prezydenckiej wykorzystanie mediów społecznościowych przekroczyło kolejne granice.

Jednak myliłby się ten, kto by sądził, że w dobie nowych technologii i Internetu sztaby kandydatów na prezydenta USA mogą sobie pozwolić na rezygnację z bezpośredniego kontaktu z wyborcami. Wielu Amerykanów wciąż wręcz oczekuje, że do ich drzwi zapuka reprezentant któregoś z kandydatów – a najlepiej sam kandydat. Choć wszyscy rzeczywiście podczas tej kampanii zjeżdżą Stany Zjednoczone wzdłuż i wszerz, nie do każdych drzwi zapukają. Dlatego korzystają z pomocy wolontariuszy. Pracują za darmo, lecz koszt ich szkolenia i koordynacji stanowi poważną część budżetów wyborczych. Dlatego w organizacji takich wizyt pojawiły się technologie. Sztab Berniego Sandersa (kandydat Partii Demokratycznej) postanowił zastąpić całą machinę rekrutacji i koordynacji wolontariuszy... aplikacją. Bez względu na to, z jakiego miejsca w Ameryce pochodził ochotnik, nie musiał się kontaktować z najbliższym biurem kampanii – wystarczyło, że skorzystał z aplikacji Field the Bern, która powstała dzięki grupie ochotników. Według Danieli Perdomo – twórczyni platformy FeelTheBern.org – aplikacja umożliwiła zespołowi Sandersa uruchomienie systemu wolontariuszy nawet tam, gdzie nie miał oficjalnego personelu. Aplikacja zastąpiła też to, co dotychczas robiły lokalne biura: szkoliła wolontariuszy; pokazywała, gdzie już byli, a do których drzwi wciąż można zapukać; na bieżąco oceniała ich pracę i prowadziła ranking.

Ewa Bęczkowska

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7255 (koszt 2,46 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.