Wydanie: PRESS 07-08/2016

Dwie różne profesje

Coraz więcej dziennikarzy przechodzi do pracy w PR

Stare dziennikarskie powiedzenie: „Nie ma sprawy, jeśli stracę pracę, pójdę do public relations” – w ostatnim czasie bawi nieco mniej – dla wielu dziennikarzy możliwość przejścia do PR to już jedyna realna alternatywa. Z międzynarodowego badania Ecco International Communications Network („Jaka będzie przyszłość dziennikarstwa?”, maj 2016) wynika, że 54 proc. dziennikarzy uważa, iż przez ostatnie pięć lat wzrosła rola przedstawicieli agencji PR i rzeczników prasowych, a prawie 30 proc. z nich przyznało, że nie ma wystarczająco dużo czasu na zbieranie i analizowanie informacji, a ilość i zakres ich obowiązków stale rośnie.

Rosnąca wartość rynku PR i postępujący kryzys na rynku medialnym sprzyjają przejściom z mediów do agencji PR, szczególnie gdy tak wielu dziennikarzy na polskim rynku traci pracę – z powodu oszczędności w redakcjach i, ostatnio, w wyniku tzw. dobrej zmiany. Według danych Towarzystwa Dziennikarskiego z mediów publicznych musiały odejść 172 osoby.

Piotr Zieliński

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7255 (koszt 2,46 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.