Wydanie: PRESS 07-08/2016

Dwie różne profesje

Coraz więcej dziennikarzy przechodzi do pracy w PR

Stare dziennikarskie powiedzenie: „Nie ma sprawy, jeśli stracę pracę, pójdę do public relations” – w ostatnim czasie bawi nieco mniej – dla wielu dziennikarzy możliwość przejścia do PR to już jedyna realna alternatywa. Z międzynarodowego badania Ecco International Communications Network („Jaka będzie przyszłość dziennikarstwa?”, maj 2016) wynika, że 54 proc. dziennikarzy uważa, iż przez ostatnie pięć lat wzrosła rola przedstawicieli agencji PR i rzeczników prasowych, a prawie 30 proc. z nich przyznało, że nie ma wystarczająco dużo czasu na zbieranie i analizowanie informacji, a ilość i zakres ich obowiązków stale rośnie.

Rosnąca wartość rynku PR i postępujący kryzys na rynku medialnym sprzyjają przejściom z mediów do agencji PR, szczególnie gdy tak wielu dziennikarzy na polskim rynku traci pracę – z powodu oszczędności w redakcjach i, ostatnio, w wyniku tzw. dobrej zmiany. Według danych Towarzystwa Dziennikarskiego z mediów publicznych musiały odejść 172 osoby.

Piotr Zieliński

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.