Wydanie: PRESS 07-08/2014

Historia odkrywcy

John S. Hendricks, twórca Discovery Channel, odchodzi na emeryturę. Jego imperium ma się dobrze jak nigdy

Niewiele osób wie, że jesteśmy wyceniani wyżej niż Marriott albo General Dynamics” – mówi 62-letni założyciel John S. Hendricks, który właśnie porzuca swoje ukochane dziecko – telewizję Discovery – i przechodzi na emeryturę. Zbudował prawdziwe imperium. Discovery Communications z siedzibą w Silver Spring pod Waszyngtonem jest telewizyjnym kolosem, którego wartość kapitałowa wyceniana była w maju br. przez Wall Street na 16,1 mld dol. Jak twierdzi samo Discovery Communications – ich 28 kanałów telewizyjnych dociera do 1,5 mld gospodarstw domowych w ponad 180 krajach.

Gdzie leży sekret sukcesu programów Hendricksa? Jest nim bez wątpienia pomysł na dokumentalny film rozrywkowy, czyli takie ujęcie problematyki popularnonaukowej, aby stała się atrakcyjna i interesująca dla przeciętnego odbiorcy. W dodatku widz ma wrażenie, że to, co ogląda, jest czymś prawdziwszym od oper mydlanych, seriali i teleturniejów serwowanych przez inne stacje telewizyjne. Okazało się, że ten typ programów może osiągać wysokie wskaźniki oglądalności i dlatego jest atrakcyjny dla reklamodawców.

Tomasz Deptuła z Nowego Jorku

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7255 (koszt 2,46 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.