Wydanie: PRESS 07-08/2014

Pracuję w wywiadzie

Zawsze idę na wywiad z dobrymi intencjami. Ale w czasie rozmowy poznaję człowieka – mówi Magdalena Rigamonti, dziennikarka „Wprost”

Ucieszyłam się na rozmowę z Panią. Przynajmniej nie będzie problemu z autoryzacją, nie zarzuci mi Pani manipulacji ani napastliwych pytań.
Proszę nie mówić hop.

Gdy się siedzi po drugiej stronie, zmienia się punkt widzenia?
Dotychczas raz tylko rozmawiałam publicznie na temat swojej pracy – ze studentem do jego pracy magisterskiej, ale nie autoryzowałam swoich wypowiedzi. I nie nagrywałam jak teraz panią.

No właśnie, ten Pani włączony dyktafon trochę mnie dziwi i spina... Kto ostatnio odmówił Pani wywiadu?
Nie pamiętam, by mi ktoś kategorycznie odmówił... Jestem umówiona z Kamilem Durczokiem, z doktorem Religą. Artur Żmijewski zastanawia się, czy rozmawiać ze mną, czy nie. O, przepraszam – kardynał Kazimierz Nycz odmówił. Ale może za szybko chciałam z nim porozmawiać po tym, jak ukazał się mój tekst o arcybiskupie Głodziu, w którym ujawniłam, jak traktuje podwładnych sobie księży. Zresztą, mam wrażenie, że kardynał Nycz nawet nie tyle skojarzył moje nazwisko z tym tekstem, ile tytuł „Wprost”.

Nie wszyscy chcą, by tak z nimi rozmawiano jak Pani. 
Następnych rozmówców mam już umówionych. Zarówno osoby związane z show-biznesem, jak i ze środowiskiem dziennikarskim.

Rozmówczyni, która potem w blogu pisze, że nie tak przebiegał jej wywiad, nie odstrasza kolejnych?
Nie odczułam tego. Choć na przykład po moim tekście o Edwardzie Miszczaku docierało do mnie okrężnymi drogami, że w TVN jest ponoć zakaz spotkań z Rigamonti. Żarty takie.

Renata Gluza

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7255 (koszt 2,46 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.