Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Spis treści:

Uciekam na wschód

Max Cegielski wyznaje, że trudno być ateistą, Dariusz Rosiak - że równie trudno być katolikiem w Polsce. Gdy katolik zarzuca lewakowi, że Polska go uwiera, ten przekonuje, że nie ma tożsamości danej raz na zawsze. Cegielski i Rosiak udowadniają jednak, że wciąż potrafimy ze sobą rozmawiać - nawet w mediach.

Czas wolny

Po pierwszej wygranej w sądzie z „Wprost” Kamil Durczok nabiera wiatru w żagle. Do publicystyki już wrócił, choć na razie głównie na Twitterze. Przeczytaj, kiedy zamierza wrócić do mediów na dobre, jakie ma na to szanse i po co mu spółka Coal Minders.

Otwórz im oczy

Jego zdaniem opowiadanie historii przez fotodziennikarstwo polega na tym, że autor ma własne spojrzenie na dany temat i opowiada widzom historie, których nie znają. Kadir van Lohuizen z agencji Noor przewodniczył w tym roku konkursowi Grand Press Photo - w rozmowie z Renatą Gluzą udziela porad, jak w świecie pełnym obrazów wybić się ze swoimi.

Za rok się okaże, czy jestem dobry

Ze zwycięzcą Grand Press Photo 2016 Dawidem Zielińskim rozmawia Grzegorz Kopacz.

Wewnątrz biznesu

Business Insider Polska ruszył z rozmachem dawno niewidzianym w mediach internetowych. Obserwowaliśmy pierwsze dni pracy tego serwisu i konfrontowaliśmy efekty z oczekiwaniami czytelników. A przede wszystkim szukaliśmy odpowiedzi na pytanie: gdzie tu jest biznes? Czy standardy z USA sprawdzą się na polskim rynku?

Czatuj z botem

Różnica między newsem na WWW a tym z newsbota jest jak pomiędzy słupem ogłoszeniowym a gazetą sprzedaną konkretnemu czytelnikowi. Stanisław M. Stanuch udowadnia, że Mark Zuckerberg znowu miał rację i pokazuje, jak dzięki chatbotom wchodzimy w erę newsów na żądanie.

 

Artykuł bezpłatny

Jestem nieczuły - rozmowa z Cezarym Łazarewiczem

- Gdy mówisz, że jesteś dziennikarzem, to gorzej, niżby komornik do domu wchodził - stwierdza Cezary Łazarewicz. Mimo ogromnego sukcesu jego ostatniej książki, on sam jest dziś zrażony do dziennikarstwa. Andrzejowi Skworzowi tłumaczy, dlaczego reporterów prasowych zaorali telewizyjni.

 

Artykuł bezpłatny

Chcesz stworzyć nowe medium, ale nie masz pieniędzy? Spróbuj je pozyskać z crowdfundingu

Zanim zaczniesz, przeczytaj ten tekst, by nie popełnić błędów swoich poprzedników. Finansowanie społecznościowe to sposób na zdobycie pieniędzy i rozgłosu, ale trudny sposób.

Sumy nie-kontrolne

Przepis obowiązujący w Europie Zachodniej pozwala na wstrzymanie działalności łamiącej prawa autorskie. Ale nie w Polsce. Telewizjada.net nie jest u nas wyjątkiem. Wystarczy w Google wpisać hasło: „telewizja za darmo” i przekonać się, ilu ma konkurentów.

Sparing technologii

W ich rękach telefony komórkowe działają jak mały wóz transmisyjny. Za pomocą kamery 360 przenoszą kibica na stadion. Sami robią już transmisje na Facebooku. Dla dziennikarzy sportowych Euro 2016 będzie kolejnym sprawdzianem nie tylko ich wiedzy, ale też znajomości technologii. Wyjaśniamy, dlaczego nawet Dariusz Szpakowski zaczął ćwierkać.

Wygrać emocje

W kampaniach wykorzystujących sportowe wydarzenia i gwiazdy ważne jest, by stworzyć kreację, która trafi do serca kibica.

 

Artykuł bezpłatny

Źródła dla dziennikarza sportowego

Dziennikarze sportowi często wspomagają się informacjami z portali prowadzonych przez pasjonatów. Prezentujemy najciekawsze amatorskie serwisy w czterech dyscyplinach (piłce nożnej, siatkówce, koszykówce i skokach narciarskich) wraz z opiniami o nich dziennikarzy sportowych.

Papamobilizacja

Mimo problemu w komunikacji między miastem, rządem, Kościołem i mediami w Krakowie pełną parą trwają przygotowania do Światowych Dni Młodzieży. Dla mediów będzie to spore wyzwanie, dla miasta – szansa na ogromną promocję, dla hotelarzy, handlowców czy restauratorów – okazja na niezły biznes.

Gaworski, wjeżdżasz!

Ciepła posadka, samochód służbowy, premie - to wszystko już miał. Lecz serce biło mu szybciej i poszedł na swoje. Chce, by wszystko, co robi, wywoływało ekscytację u odbiorców. Dziś Marcin Gaworski jest partnerem w 180heartbeats + Jung von Matt - w rozmowie z Agatą Małkowską-Szozdą przekonuje, że w tej braży można być „gościem z twardą dupą i miękkim sercem”.

Klient nie nasz pan

Agencje brandingowe można stawiać za wzór największym agencjom reklamowym: nie dają się wodzić klientom za nos.

Nawarzone w blogu

Mówią o sobie, że stoją na czele piwnej rewolucji. - Chciałem edukować Polaków, jak wybierać dobre piwo - wyjaśnia jeden z autorów blogów o piwie. Takich blogerów jest już w Polsce ze stu, a producenci piwa bacznie obserwują, czy klienci przy barze kierują się recenzjami na piwnych blogach.

Poprzednie numery

Magazyn Press
Magazyn Press
Magazyn Press