Spis treści:

Kwity z Panamy

Największe dotychczas międzynarodowe śledztwo dziennikarskie – projekt „Panama papers” – zaczęło się od przecieku do „Süddeutsche Zeitung”. Niemiecka redakcja postawiła na międzynarodową współpracę.

Śmieszkuję do trzydziestki

- Zauważyłem, że jak człowiek za młodu błaznuje, a potem powie coś poważnie, to wszyscy się do niego modlą - mówi Michał Kempa w rozmowie z Jackiem Nizinkiewiczem.

Nie musi latać

Może to tylko moja wyobraźnia, może brak snu albo może objaw wypalenia? A jednak zastanawiałem się, czy Wojciecha Sumlińskiego naprawdę nie skrzywdzono z zimną krwią, bez litości. Prawdopodobnie po to, by przeszkodzić mu mówić i pisać prawdę – pisze Mariusz Kowalczyk.

Dziennikarze na celowniku

Są wożeni do redakcji pancernym samochodem, a na piwo idą w towarzystwie dwóch policjantów. Ilu dokładnie ich jest, nie wiadomo. Szczegółowych danych strzeże włoskie MSW. Podobno od 30 do 50 dziennikarzy we Włoszech zmuszonych jest każdego dnia poruszać się z ochroną ze względu na wyrok śmierci, który przysięgła im włoska mafia.

Sejmowe podchody

Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, 12 kwietnia br. Szukam posłanki Beaty Mazurek, rzeczniczki klubu Prawa i Sprawiedliwości. Raz i drugi zaglądam do biura. Nie ma. Dostrzegam ją w końcu na korytarzu: idzie, rozmawiając przez telefon komórkowy. Pościg wydaje się łatwy. Ona w lewo, ja za nią, ona w prawo, ja za nią. Jestem coraz bliżej, gdy nagle wyrasta przede mną funkcjonariusz straży marszałkowskiej.

Reportaż jak serial

Mówiono o nich „papierowe dinozaury”, a to oni stworzyli innowacyjny pomysł na treści w Internecie. W niespełna dwa miesiące zebrali – w formie subskrypcji na przyszły abonament – 80 tys. euro, które przeznaczyli na stworzenie witryny.

 

Artykuł bezpłatny

Spokojnie. To podział na lata

„Gdy dziennikarz idzie na marsz KOD jako uczestnik, a potem pisze z tego reportaż, to moim zdaniem nie jest już OK”. O tym, czy polskie media przypominają już te na Białorusi, z Andrzejem Poczobutem, białoruskim korespondentem „Gazety Wyborczej”, rozmawia Renata Gluza.

Prasowy Mendelejew

Najwięksi wydawcy prasy ze zdumieniem obserwują, jak AVT-Korporacja stopniowo sięga po ich potencjalnych czytelników. Według KRS w 2014 roku spółka ta miała prawie 25 mln zł przychodu, a jej zysk netto wyniósł 113,7 tys. zł.

Ranking antyrzeczników

Dobra zmiana znów się nie udała. PiS powołał nowych rzeczników prasowych ministerstw i firm, niestety często wcale nie lepszych niż ich poprzednicy – uważają dziennikarze, którzy wzięli udział w jedenastym rankingu najgorszych rzeczników prasowych.

Jedna piąta płaci

- Mamy stu wydawców i każdy z nich wynajmuje jednego programistę do stworzenia paywalla. Czy nie lepiej za te same pieniądze zwrócić się do nas i mieć paywall stworzony przez stu programistów, który jest sto razy lepszy? - mówi Marten Blankesteijn, jeden z założycieli Blendle, Łukaszowi Koterbie.

Tajniki inicjacji

Jak przekonać wydawnictwo do swojego pomysłu na książkę? Musi być krótko. Zaledwie kilka, pięć-sześć zdań, w których autor sprzedaje pomysł na książkę i siebie. W zalewie e-maili wydawca nie ma czasu na czytanie eleaboratów – radzi Elżbieta Turlej z „Polityki”

Nowa zmiana

Jak sobie radzą nowi szefowie regionalnych mediów publicznych? Dość szczególnie. Na niektórych te stanowiska spadły niespodziewanie i nowo mianowanym trudno czasem nawet powiedzieć, komu je zawdzięczają.

Wydawcy kontentu

Nabiera tempa rozwój cyfrowych kanałów dystrybucji treści przygotowywanych przez wydawców prasy.

Zaangażowanie, głupcze!

Średnio na każdego tweeta @NewsweekPolska przypada blisko 30 reakcji. Dlaczego na Twitterze bardziej liczy się aktywność czytelników niż ich liczba? - analizuje Stanisław Stanuch.

AdMan Roku 2015

Prezentujemy nominacje firm, które w głosowaniu na AdMana Roku 2015 spełniały wymogi regulaminu i zostały uwzględnione w konkursie.

Rządzę twardą ręką

- Twardą ręką nie znaczy, że po męsku. Ogromną wagę przykładam do dotrzymywania terminów i jakości - mówi Agnieszka Kosik, CEO domu mediowego MediaCom Warszawa, zdobywczyni tytułu AdMan Roku 2015.

Suma lęków

Agencja interaktywna Deloitte Digital ma środki, by przedefiniować polski rynek komunikacji. Na razie jednak nie pokazała, jak zamierza tego dokonać – pisze Agata Małkowska-Szozda.

Poprzednie numery

Press
Press
Press