Spis treści:

Walka z wiatrakami

Każda informacja o inwigilowaniu dziennikarzy kończy się tym samym: oburzamy się, protestujemy, postulujemy – po czym szybko zapominamy. Aż do następnego razu. I tak od lat.

Z Szymonem Majewskim rozmawia Jacek Nizinkiewicz

Z Szymonem Majewskim rozmawia Jacek Nizinkiewicz.

Dobry wieczór, tak wygląda śmierć

Media publiczne w Holandii tak widzą swoją misję: inspirować debatę na poważne tematy, nawet w kontrowersyjny sposób.

Pieniądze w błoto

Najlepszy kanał motoryzacyjny na YouTube nie przynosi pieniędzy, ale daje mnóstwo satysfakcji – widzom i twórcom. Kim są ci drudzy?

Chichot Kisiela

Człowiek z trotylu, czyli jak Tomasz Wróblewski nie wyleciał z mediów.

Różowe okulary

Po ekscesach sylwestrowej nocy w Kolonii w niemieckich mediach rozgorzała debata na temat sposobu informowania o uchodźcach. Padają zarzuty, że media upiększają rzeczywistość.

Prawdziwie publiczne

Ewa Wanat i Rafał Betlejewski wyszli z mediów publicznych i postanowili założyć własne.

W namiocie lepiej się myśli

Ze zwycięzcą World Press Photo 2016 Warrenem Richardsonem rozmawia Elżbieta Rutkowska.

Duże oka w sieci

Internet wszystko zachowuje? Nic bardziej mylnego.

Miasto Archipelag na półmetku

Wśród najbardziej aktywnych współpracowników„Miasta Archipelagu” są lokalni pasjonaci, dziennikarze i miejscy aktywiści.

Szyfrem do mnie mów

Stanisław M. Stanuch radzi, jak bezpiecznie przesyłać informacje.

Warsztat: Pomocnik piszącego, czyli proste narzędzia edytorskie

Internetowe narzędzia poprawią, ocenią, a na koniec pogratulują autorowi dobrze skrojonego tekstu. A to wszystko szybko, łatwo i przyjemnie. Brzmi niedorzecznie? To jednak prawda. Zapraszam do poznania kilku narzędzi edycyjnych, dzięki którym Twój tekst będzie jaśniejszy, wymodelowany i bez rażących błędów czy literówek.

Wizerunek na pół etatu

Agencje reklamowe odpowiedzialne za wizerunek klientów o własny nie potrafią zadbać.

Ona jest Shero

Jeśli planujesz dotarcie z przekazem reklamowym do kobiet, dowiedz się, kogo tak naprawdę chcesz przekonać – bo stereotypy już nie działają.

Ja i prezydent

Marek Magierowski nie chce być cieniem prezydenta – lecz jego politycznym odbiciem.

Ranking: Czytniki e-booków

Sprawdź, który z czytników e-booków jest najlepszy dla Twoich potrzeb.

Nie jestem biznesmenem

Maciej Marasek, dyrektor kreatywny agencji Ogilvy & Mather, uważa, że agencje za bardzo ulegają czarowi technologii.

Nie daj się namierzyć

Gdy władze zbroją się w przepisy i narzędzia do inwigilowania, dziennikarze powinni wiedzieć, jak z tym walczyć.

Recepta Bezosa

Jak przekształcić starą, uznaną markę gazety codziennej w nowoczesne medium? – odpowiedzi udziela właśnie Jeff Bezos, właściciel „The Washington Post”.

System publiczny

System czyszczenia niechcianych dziennikarzy z mediów publicznych jest oburzający. I tak stary jak one.

Poprzednie numery

Press
Press
Press