Wydanie: PRESS 06/2016

Papamobilizacja

Mimo problemu w komunikacji między miastem, rządem, Kościołem i mediami w Krakowie pełną parą trwają przygotowania do Światowych Dni Młodzieży. Dla mediów będzie to spore wyzwanie, dla miasta – szansa na ogromną promocję, dla hotelarzy, handlowców czy restauratorów – okazja na niezły biznes.

Solarny Franciszek – figurka, która pod wpływem słońca porusza głową i błogosławi, stała się już hitem w krakowskich księgarniach i sklepach z pamiątkami. Obok flag, koszulek, modlitewników, magnesów na lodówki, parasolek czy apaszek jest to teraz jeden z gadżetów, który sprzedaje się doskonale przed Światowymi Dniami Młodzieży w Krakowie.

Ogrom tego wydarzenia robi wrażenie. Od 26 do 31 lipca miasto odwiedzi 1,5–2 mln pielgrzymów, 6 tys. dziennikarzy z największych mediów i z najdalszych zakątków świata, ponad 20 tys. wolontariuszy z Polski i z zagranicy, świeccy i duchowni oficjele ochraniani przez blisko 20 tys. mundurowych różnych służb. Główne spotkania odbędą się na krakowskich Błoniach i w Brzegach pod Krakowem.

Magdalena Matuszek

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7355 (koszt 3,69 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo