Spis treści:

Staram się zrozumieć

- Putin zaczął się rozwodzić jak to Polska wspaniale się rozwija. Nie pozostało mi nic innego, jak tylko się zgodzić: „Ja też wierzę w Polskę” - mówi Barbara Włodarczyk, dziennikarka TVP 1, w rozmowie z Elżbietą Rutkowską.

Abdykacja

Po wyborach 25 października 2015 roku Adam Michnik napisał tylko jeden bieżący komentarz polityczny – i zamilkł. Dlaczego po wyborach redaktor naczelny „Gazety Wyborczej” przestał komentować polską rzeczywistość? - docieka Andrzej Skworz.

Telewizja z pasją

Liczby mówią same za siebie: 1 mln widzów, 1,7 mln, 2,3 mln, 3,2 mln i 3,7 mln. Z roku na rok telewizyjny spektakl poświęcony ostatnim godzinom ziemskiego życia Jezusa przyciąga przed ekrany telewizorów coraz więcej Holendrów. „Skoro w zlaicyzowanej Holandii „Pasja” gromadzi miliony widzów, a teraz weszła na trudny amerykański rynek, czy nie sprawdziłaby się też w katolickiej Polsce?

Pięścią w media

W Niemczech narasta przemoc fizyczna wobec dziennikarzy. Reporterzy są bici, obrażani, szykanowani, a ich sprzęt niszczony. Zagrożenie rośnie wraz z popularnością takich ruchów jak Pegida czy partia AfD. Szerzą ksenofobiczne treści, są ruchami protestu przeciwko establishmentowi politycznemu.

Pająk w sieci

Tradycyjne redakcje mogą się uczyć od Spider’s Web organizacji pracy, duszenia kosztów i zarabiania na ukrytej reklamie.

Tweetup nasz powszedni

Politycy znaleźli nowy sposób na obłaskawianie dziennikarzy, a ci zapewniają, że wprawdzie robią sobie selfie z politykami, ale pozostają niezależni. Spotkania z followersami leżą przede wszystkim w interesie polityków. Zyskują na nich znacznie więcej niż media.

 

Artykuł bezpłatny

Jeden film prasy nie uratuje

- Gdy opublikowaliśmy nasz pierwszy artykuł dotyczący skali molestowania, byliśmy przekonani, że w archidiecezji bostońskiej jest co najmniej 70 księży, którym przedstawiono wiarygodne oskarżenia o molestowanie seksualne dzieci. W ciągu roku liczba wzrosła do setek! - opowiada Sacha Pfeiffer, dziennikarka „The Boston Globe”, jedna z bohaterek filmu „Spotlight”.

Top 10 filmów o dziennikarzach

Oscarowy sukces filmu „Spotlight” potwierdza, że praca dziennikarzy dobrze opowiedziana i pokazana jest zawsze dla widzów atrakcyjna – szczególnie, gdy jej efekty są tak spektakularne, jak redakcji „The Boston Globe” czy bohaterów najsłynniejszego chyba filmu o dziennikarzach: „Wszyscy ludzie prezydenta”. Krytycy filmowi pomogli nam wybrać najbardziej wartościowe filmy, których akcja dotyczy mediów i dziennikarzy.

Arena Benbenka

Media Zbigniewa Benbenka zamiast kreować autorytety, wolą pokazywać celebrytów. Zamiast toczyć dyskusje, wolą zapraszać na show. To skuteczny sposób na budowanie potęgi koncernu naprawdę narodowego.

Kolekcję kupię

Wymiana i sprzedaż archiwalnych numerów czasopism kwitną w sieci. W Internecie można znaleźć oryginalną prasę, która w większości polskich bibliotek dostępna jest tylko w postaci mikrofilmów bądź cyfrowych kopii.

Kumple bawią się

Z Richardem Porterem, producentem programu „Top Gear” przez 13 lat, rozmawia Jacek Balkan (Tok FM, Polsat Play oraz „Wheeler Dealers”).

Formuła na te czasy

Portale deklarują, że nie chcą robić telewizji bis, ale w jednym muszą ją naśladować – dostarczać wiarygodne dane o widowni. Inwestycja w wideo to dla portali wielomilionowe wydatki, a stawki za reklamę w Internecie wciąż są dalekie od telewizyjnych.

Warsztat: Znikający duszek

Snapchat przeraża wydawców znikaniem zawartości i brakiem modułów analitycznych, ale fascynuje liczbą młodych odbiorców. Podczas finału amerykańskiego Super Bowl jedną z form reklamowych na Snapchacie obejrzano 100 mln razy.

Warsztat: Przyszłość przeszłości

Webdoc to miks tradycyjnych elementów takich jak wideo, zdjęcia, audio i tekst połączonych w jedno internetowe dzieło podporządkowane opowiadanej historii. O tworzeniu dokumentów interaktywnych, które stały się formą dziennikarskiego przekazu, piszą Maria Zawała i Karol Gruszka z „Dziennika Zachodniego”.

Dama od sukienek

Niechęć pierwszej damy do sprawowania tej funkcji publicznie powoduje, że media zajmują się głównie sukienkami Agaty Dudy, jej toczkami, gestami i plotkami – pisze Daria Różańska.

Interakcja na ekranie

Interaktywne bloki reklamowe w polskich kinach to na razie przyszłość, ale digitalowe rozwiązania w reklamie kinowej stają się standardem. W Kanadzie w grupie wiekowej 16-19 lat w gry, zabawy i quizy w bloku interaktywnym angażuje się aż 40 proc. widzów.

Licytacja czy blef?

Przetargi reklamowe zakończone cenową aukcją internetową na razie nie są częste, ale już groźne. Aukcja zamiast przetargu to walka z nieznanym przeciwnikiem, o którym nie wiadomo, jaką liczbą wojska dysponuje ani czy w ogóle istnieje.

Nie reklamujemy pozytywnych uczuć

- Decyzja o dołączeniu do WOŚP jako sponsor finału nie powstała ad hoc – mówi Anna Jakubowski, Poland & Baltics franchise general manager Coca-Cola Poland Services, w rozmowie z Agatą Małkowską-Szozdą.

Poprzednie numery

Press
Press
Press