Temat: na weekend

Dział:

Dodano: Kwiecień 24, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Katolicka Agencja Lawirowania

Debata pt."Transakcje bezgotówkowe w Kościele - czy to możliwe?", w siedzibie Konferencji Episkopatu Polski.Od lewej: prezes KAI Marcin Przeciszewski, minister finansów Tadeusz Kościński (2L), przewodniczący KEP abp Stanislaw Gadecki, prezes zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa Mieczysław Groszek (fot. Jakub Kamiński/East News)

Marcin Przeciszewski, prezes i redaktor naczelny Katolickiej Agencji Informacyjnej, broni polskiego Kościoła na dobre i na złe. Ostatnio częściej na to drugie.

Tekst ukazał się w magazynie "Press" (nr 1-2/2020). Otwieramy bezpłatny dostęp do treści do 4 maja

Gdy jesienią w magazynie „Czarno na białym” TVN 24 emituje reportaż Leszka Dawidowicza o arcybiskupie gdańskim Sławoju Leszku Głódziu, jak ubliża podwładnym księżom i jak ich publicznie poniża, a od podległych sobie proboszczów wymusza pieniądze – Katolicka Agencja Informacyjna nie daje newsa o reportażu. Za to następnego dnia angażuje się w obronę trójmiejskiego arcybiskupa. Marcin Przeciszewski, redaktor naczelny KAI (i jednocześnie prezes agencji), publikuje komentarz: „Skrajnie nierzetelny materiał o abp. Głodziu w TVN24”. Poważne zarzuty zbija własnymi wspomnieniami i wrażeniami („lubi pewien dryl wojskowy”, „nigdy nie doznałem żadnych oznak poniżania ani jakichkolwiek wulgaryzmów z jego strony”).

Kolejnego dnia KAI publikuje oświadczenie grupy duchownych – różnych przełożonych z archidiecezji gdańskiej. W reakcji na reportaż wyrażają „oburzenie i dezaprobatę wobec pełnej agresji narracji, która odbiega od rzeczywistości”.

Choć KAI reklamuje się hasłem: „To tu można poznać prawdę o Kościele”, nie znajdziemy w jej serwisie depesz ani o liście 16 księży do nuncjusza, w którym potwierdzają prawdziwość informacji podanych przez TVN 24, ani nawet o słowach prymasa Polski abp. Wojciecha Polaka, który powiedział Onetowi, że świadectwo tych księży go porusza.

Inne hasło agencji brzmi „Kościół wiarygodnie”. Odpowiedzmy sobie, jaką rolę odgrywa KAI na polskim rynku medialnym.

Jakub Halcewicz-Pleskaczewski

Pozostałe tematy weekendowe

Wolność prasy w Polsce znów się stoczyła
Siedzimy w domu, subskrypcje rosną
Zrzucamy się na respirator!
Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7355 (koszt 3,69 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.





Tu wpisz kod jeśli dostałeś go mailem kupując dostęp w redakcji „Press”. Więcej informacji w regulaminie.

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.