Wydanie: PRESS 03-04/2021

Haracz na media

Wprowadzenie podatku od reklamy pogorszy sytuację finansową mediów prywatnych, zwłaszcza tych krytycznych wobec władzy. Z projektu ustawy wynika, że rządowi przede wszystkim o to chodzi

Informację o projekcie ustawy nakładającej na media nową daninę ubrano na stronach rządowych w tytuł: „Media pomogą w zwalczaniu skutków COVID-19”. W projekcie opublikowanym we wtorek 2 lutego wieczorem dwa nowe podatki od reklamy dla niepoznaki nazwano „składką”. Zainteresowanym dano 14 dni na zapoznanie się i przesłanie opinii, wbrew przepisom, które mówią o co najmniej 21 dniach.

– Grzech pierworodny tego projektu jest taki, że rząd chce ukryć nową daninę pod szyldem składki, a w rzeczywistości jest to dodatkowy podatek sektorowy lub branżowy, i to wchodzący w życie w trakcie roku – mówi Michał Borowski, ekspert Business Centre Club, który uczestniczy w procesach legislacyjnych związanych zarówno z krajowym, jak i europejskim prawem podatkowym. Podatek ma obowiązywać od 1 lipca 2021 roku.

Właściciele mediów szybko zorientowali się, że COVID-19 jest tylko pretekstem. Cel jest jasny: media ma zaboleć.

Grzegorz Kopacz

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.