Wydanie: PRESS 05-06/2020

Borman

Mediami nigdy nie zarządzał, na dziennikarstwie się nie zna, a do dziennikarzy ma uraz. Na Woronicza mówią, że Stanisław Tomasz Bortkiewicz jest ważniejszy od prezesa

UCHODZI ZA NIETYKALNEGO I MŚCIWEGO. Wielu byłych i obecnych pracowników TVP w pierwszych zdaniach rozmowy ostrzega mnie: jeżeli coś mu się nie podoba, należy spodziewać się odwetu.

Gdy prawicowy publicysta Witold Gadowski powielił na Twitterze informację, że prawa ręka Jacka Kurskiego, obecny dyrektor biura spraw korporacyjnych TVP Stanisław Tomasz Bortkiewicz, w PRL-u był tajnym współpracownikiem Służby Bezpieczeństwa, Mariusz Kowalewski, wtedy wiceszef redakcji publicystyki i reportażu Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, odebrał SMS. Wicedyrektor TAI Paweł Gajewski przekazał mu wiadomość – jak relacjonował Kowalewski – od Jacka Kurskiego, wówczas prezesa TVP: „Czy psy gończe poszły za Gadowskim i Nisztorem? Kamera w mordę, czy przeprosi pan dyrektora Bortkiewicza, dlaczego pan kłamał, czy starczy panu honoru, żeby naprawić krzywdy (…)”.

Bortkiewicz utrzymuje, że nic o tym nie wiedział. Przekonuje mnie też, że nie wierzy, by Jacek Kurski wysłał taki SMS, bo takim językiem się nie posługuje.

„Psy gończe” dorwały Gadowskiego w grudniu 2019 roku obok siedziby Instytutu Pamięci Narodowej. – Jakiś chłopczyk z mikrofonem z logo TVP, a z nim operator kamery napadli na mnie z pytaniem, kiedy przeproszę pana Bortkiewicza – opowiada Gadowski.

Stanisław Bortkiewicz nie widzi problemu w bieganiu reporterów TVP i nękaniu negatywnych bohaterów, jakim dla TVP był m.in. prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.

– Jeśli ktoś ma nieczyste sumienie i ucieka przed dziennikarzem, to nie przypisujmy od razu winy dziennikarzowi, tylko zastanówmy się, dlaczego ten ktoś ucieka – mówi Bortkiewicz.

Wcześniej mediami nigdy nie zarządzał i przyznaje, że na dziennikarstwie się nie zna. Ma jednak do dziennikarzy uraz i to go napędza.

Mariusz Kowalczyk

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.