Wydanie: PRESS 03-04/2020

Ta cisza sporo mówi

Pisanie tekstów redakcyjnych na zamówienie polityków budzi oburzenie dziennikarzy. Ale już ich szefów niekoniecznie.

22 STYCZNIA DZIENNIKARKA BEATA CZUMA PISZE NA TWITTERZE: „W Wirtualnej Polsce pracuję od 1,5 roku. Nigdy nie napisałam artykułu-laurki dla żadnego ministra, ale widziałam, że takie teksty się pojawiają. Wszyscy widzieli. Chciałabym, żeby moja firma przyznała się do tego, co zrobiła, i powiedziała »przepraszam«”.

Niedawno odeszła z Wirtualnej Polski.

NA ZLECENIE

Tydzień wcześniej z tekstu Sebastiana Klauzińskiego w portalu OKO.press dowiedzieliśmy się, że nieistniejący dziennikarze (Krzysztof Suwart, Krzysztof Major) podpisują w Wirtualnej Polsce teksty pochwalne dla polityków, w tym związanych z Ministerstwem Sprawiedliwości i ministrem Zbigniewem Ziobrą. Smaczku tym rewelacjom dodawał fakt, że cytowani w artykule anonimowi dziennikarze WP twierdzili, że portal również cenzurował teksty krytyczne o resorcie Ziobry, a jednocześnie na jego łamach ukazywały się materiały promujące ministerstwo oraz Towarzystwo Ubezpieczeń Link4 i jego właściciela PZU. Dyrektorem marketingu w Link4 jest żona Zbigniewa Ziobry Patrycja Kotecka. Pochlebne teksty miały być podpisywane pseudonimami, a dziennikarze byli podobno zmuszani do konsultowania swoich tekstów o Ministerstwie Sprawiedliwości z Patrycją Kotecką.

OKO.press opisywało zebranie zwołane przez Machałę we wrześniu ub.r., podczas którego jako redaktor naczelny Wirtualnej Polski i wiceprezes WP Media mówił: „Łączy nas z Ministerstwem Sprawiedliwości wiele biznesowych interesów, które z przyjemnością będę przecinał, jeśli obali to pana Piebiaka, pana Ziobrę, pana Wosia”. Dodawał jednak: „Ale nie będę demolował (interesów) – dlatego że wisi na tym twoja pensja, twoja pensja i jeszcze pensje 25 innych osób w pionie wydawniczym – dla tematu, ile sushi zamówił Ziobro”.

Małgorzata Wyszyńska

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7355 (koszt 3,69 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.