Wydanie: PRESS 03-04/2020

Ta cisza sporo mówi

Pisanie tekstów redakcyjnych na zamówienie polityków budzi oburzenie dziennikarzy. Ale już ich szefów niekoniecznie.

22 STYCZNIA DZIENNIKARKA BEATA CZUMA PISZE NA TWITTERZE: „W Wirtualnej Polsce pracuję od 1,5 roku. Nigdy nie napisałam artykułu-laurki dla żadnego ministra, ale widziałam, że takie teksty się pojawiają. Wszyscy widzieli. Chciałabym, żeby moja firma przyznała się do tego, co zrobiła, i powiedziała »przepraszam«”.

Niedawno odeszła z Wirtualnej Polski.

NA ZLECENIE

Tydzień wcześniej z tekstu Sebastiana Klauzińskiego w portalu OKO.press dowiedzieliśmy się, że nieistniejący dziennikarze (Krzysztof Suwart, Krzysztof Major) podpisują w Wirtualnej Polsce teksty pochwalne dla polityków, w tym związanych z Ministerstwem Sprawiedliwości i ministrem Zbigniewem Ziobrą. Smaczku tym rewelacjom dodawał fakt, że cytowani w artykule anonimowi dziennikarze WP twierdzili, że portal również cenzurował teksty krytyczne o resorcie Ziobry, a jednocześnie na jego łamach ukazywały się materiały promujące ministerstwo oraz Towarzystwo Ubezpieczeń Link4 i jego właściciela PZU. Dyrektorem marketingu w Link4 jest żona Zbigniewa Ziobry Patrycja Kotecka. Pochlebne teksty miały być podpisywane pseudonimami, a dziennikarze byli podobno zmuszani do konsultowania swoich tekstów o Ministerstwie Sprawiedliwości z Patrycją Kotecką.

OKO.press opisywało zebranie zwołane przez Machałę we wrześniu ub.r., podczas którego jako redaktor naczelny Wirtualnej Polski i wiceprezes WP Media mówił: „Łączy nas z Ministerstwem Sprawiedliwości wiele biznesowych interesów, które z przyjemnością będę przecinał, jeśli obali to pana Piebiaka, pana Ziobrę, pana Wosia”. Dodawał jednak: „Ale nie będę demolował (interesów) – dlatego że wisi na tym twoja pensja, twoja pensja i jeszcze pensje 25 innych osób w pionie wydawniczym – dla tematu, ile sushi zamówił Ziobro”.

Małgorzata Wyszyńska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.