Wydanie: PRESS 01-02/2020

Teatr jednego aktora

Ministerstwo Obrony Narodowej nie ma nawet rzecznika prasowego, ale w mediach brak informacji o aferach, które były znakiem rozpoznawczym poprzednika Mariusza Błaszczaka. Czy to oznacza, że udało mu się zażegnać kryzys w wojsku?

Na radiowym zegarze wybiła 7.15. Jest 26 listopada 2019 roku. Minister obrony narodowej Mariusz Błaszczak jest gościem „Sygnałów dnia” w radiowej Jedynce. Rozmowa dotyczy m.in. decyzji o wznowieniu lotów MiG-29. – Kiedy tych maszyn w polskiej armii już nie będzie? – pyta prowadzący audycję Piotr Gociek. – Jeśli pan redaktor mnie zaprosi, o szczegółach będziemy mogli porozmawiać podczas kolejnej wizyty w studiu – odpowiada minister obrony. Podejrzenie graniczy z pewnością, że takie zaproszenie otrzyma. Wspomniany występ był 20. w publicznym radiu w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Chętnie przyjmuje też zaproszenia do programu „Gość Wiadomości” w TVP. Gościł w nim 15 razy, licząc od listopada 2018 do końca listopada 2019 roku.

Ale są dziennikarze, którzy nie dostępują zaszczytu rozmowy z ministrem obrony. – Dwanaście razy pytałem o możliwość przeprowadzenia wywiadu z Mariuszem Błaszczakiem – przyznaje Maciej Miłosz, dziennikarz zajmujący się tematyką wojskową w „Dzienniku Gazecie Prawnej”. – Bez efektu – dodaje. – Jak tylko Błaszczak został ministrem obrony, wysłałam prośbę o rozmowę – wspomina Edyta Żemła, dziennikarka Onetu, w tematyce wojskowej od 15 lat. – Dano mi odczuć, że nie ma o czym rozmawiać. Bo reprezentuję media, którym minister nie ma zamiaru udzielać wywiadów – mówi twórczyni portalu Polska-zbrojna.pl. Zaś Marek Świerczyński z Polityki Insight dodaje: – Jest totalna blokada informacji. Obowiązuje wyłącznie narracja ministra. MON uprawia propagandę – nie ma wątpliwości dziennikarz specjalizujący się w sprawach wojska. – Dziś nawet większą niż za czasów ministra Macierewicza – uzupełnia.

Grzegorz Sajór

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7355 (koszt 3,69 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.





Tu wpisz kod jeśli dostałeś go mailem kupując dostęp w redakcji „Press”. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.