Wydanie: PRESS 01-02/2020

Republika zrezygnowanych

To miał być polski Fox News, skończyło się na 0,03 proc. oglądalności, powtórkach w ciągu dnia i zaległościach w wypłatach dla dziennikarzy.

Zapału i entuzjazmu nie brakowało. „Musimy wymyślić telewizję, której tu nie było od 20 lat” – mówił w marcu 2013 roku roześmiany około 30-letni mężczyzna z dłuższymi, ciemnymi włosami. Michał Rachoń podrzucił jeszcze duży plecak, który miał na plecach, i dziarskim krokiem wszedł do budynku przy ul. Farbiarskiej w Warszawie budować nową telewizję. Ci, którzy ją przygotowywali, byli przekonani, że ten projekt nie może się nie udać. Studio było poświęcone i pobłogosławione przez redemptorystę Krzysztofa Stępowskiego. Jednak nie tylko opatrzność wskazywała na to, że Telewizja Republika może odnieść sukces. Rachoń, który miał wtedy więcej doświadczenia w pracy dla PiS i w PR niż w dziennikarstwie, mógł przygotowywać telewizję razem z tuzami prawicowej publicystyki, których nazwiska były magnesem dla widzów o konserwatywnych poglądach.

Mariusz Kowalczyk

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7355 (koszt 3,69 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.